A városvezető ismertette, hogy a rakpart forgalom átszervezése kapcsán korábban közölt teljes lezárás, sávszűkítés, illetve egyirányúsítás mellett új lehetőségként merült fel a városházán, hogy az alsó rakpartot a felső síkjában lefedik és a felső területet kapnák meg a gyalogosok és kerékpárosok.
Azt mondta, neki ez a megoldási javaslat tetszik most leginkább, ugyanakkor nincs még döntés. A főpolgármester szavai szerint a 2014 és 2020 közötti uniós támogatási ciklusra dolgoznak, az előkészítés azért fontos, hogy a források megnyílásakor azonnal pályázni tudjanak.
Annak köszönhetően merült fel a pesti alsó rakpart belvárosi (Március 15. tér - Jászai Mari tér közötti) részének forgalmát korlátozása, hogy a közúti forgalom 2007 óta 10-15%-kal csökkent.
Első körben a forgalomkorlátozásra háromféle elképzelés készült. A legkeményebb lépés a gépkocsiforgalom teljes kitiltása lenne az érintett alsó rakparti szakaszról, ezt a dugóíj bevezetése tette volna lehetővé, hiszen amiatt várhatóan tovább csökkent volna a forgalom. A másik elképzelés szerint a rakparton csak északi irányba lehetne haladni, míg a legenyhébb változással járó verzió szerint 30-40 km/órás sebességhatárt vezetnének be.
Ahogy a képen is látszik, a Szeretem Budapestet Mozgalom még 2011-ben "Budapest lehet a legmenőbb város a térségben" című cikkében közzétette Zöld Budapest városfejlesztési koncepcióját: A a cikkben szerepel a rakpartok lefedése is: itt olvasható, hogy a Belgrád rakpartot egy alagút kiépítésével tisztítanák meg az autóforgalomtól és a villamosoktól, felette pedig parkot, vendéglátóhelyeket, a Dunán pedig kikötőket alakítanának ki.
Forrás: MTI/szeretembudapestet.hu