Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Természet - privát tér- hajlék
A kormány* gyorsan véleményt nyilvánított felhőkarcoló ügyben....
Luxus designhotel a környezetpszichológus szemével
Tanulságok Bécsből
Spirálház 2.0 újratöltve
Spirálház 2.0 – Székely György Fotókiállítása
Szakállszárító Velencében
Innocities – a kreatív szektor és a városfejlesztés
Real5D séta a Várkert Bazár épülő tereiben – próbája ki!
A Bomlás Virágai
Mindenki, aki számít
Délegyháza többé nem csak a pucér fenekeké!
Címkék: épített környezeti nevelés, FUGA esemény, kultúrAktív, építészet gyerekeknek, Sebestyén Ágnes, Tóth Eszter, Zöldi Anna


Építészet? Gyerekjáték! Könyvbemutató, beszélgetés és játék
Könyvbemutató, beszélgetés és játék, 2013. június 5. FUGA, 18.30
zöldi anna 2013. május 29.      
Két, Magyarországon úttörő és hiánypótló kiadvány mutatkozik be június 5-énBudapesten és június 6-ánPécsett, melyek egy napjainkban már szerencsére egyre kevésbé ismeretlen terület meghódításához adnak nélkülözhetetlen útikalauzt: az ÉPÍTETT KÖRNYEZETI NEVELÉShez, az építészeti kultúra közvetítéséhez nyújtanak segítséget.

Vajon szükséges-e építészetet tanítani gyerekeknek? Milyen módszerekkel lehet az épített környezet értékeit a gyerekek számára közvetíteni és hogyan lehet a részvételüket segíteni?
Értjük-e mi az ő szempontjaikat? Fontos-e, hogy értsük?

Többek között erre adnak választ a Magyarországon úttörő kiadványok szerzői, illetve fordítói beszélgetőtársaikkal a két frissen megjelent kötet kapcsán:

Ch. Reicher, S. Edelhoff, P. Kataikko, A. Uttke: Gyerek_szemmel. Építészet gyerekekkel és gyerekeknek.ford: Sebestyén Ágnes és Tóth Eszter, kultúrAktív Egyesület és Kódex Nyomda, Pécs, 2013.

Sebestyén Ágnes, Tóth Eszter: Épített környezeti nevelés. kultúrAktív Egyesület és Arttan Kft., Pécs, 2013.


Az épített környezet formálása, az ezzel kapcsolatos tartalmak alapos megismerése mindennél alkalmasabb eszköz a felelős gondolkodás gyakorlatának elsajátítására. A saját, közvetlen környezete mindenki számára egyértelműen a személyiségének kiterjesztett határait jelenti – kedvenc színeit, tárgyait, formáit mindenki szívesen dédelgeteti. A cél annak tudatosítása, hogy ez a határ bármeddig kiterjeszthető, a környezet alakítása közös ügy.Aki próbálta tudja: az épített környezeti nevelés komplex feladat, hatékony módszertanának kiépítéséhez elengedhetetlen a részt vevő szakmák – építészek, pedagógusok, szociológusok, környezetpszichológusok – párbeszéde. De aki próbálta, azt is tudja: egyben zseniális és felemelő játék, közös öröm, ahogy maga az építés is az volt hajdanán, az építészet születésének idején. Az ókor piramisai, és a gyerekek lego-csodái ugyanazt az ujjongást sugározzák: az alkotás, a teremtés örömét. Rajtunk múlik, hogy környezetünk akadálypálya lesz, vagy dobbantó, ahonnan a lendületet vesszük.
A gyakorlatban ennek jelentőségét már számos ország, nemzetközi szervezet felismerte – ezek sorát, a leginkább előremutató példákat veszi számba a Sebestyén Ágnes és Tóth Eszter által lefordított munka, a GYEREK_SZEMMEL. A fiatal korosztály megszólítása különösenfontos, hiszen ők jelentik a jövő építő generációját. A kiadvány az épített környezeti nevelés nemzetközi gyakorlatáról, valamint a gyerekek városfejlesztésben való részvételének lehetőségeiről ad áttekintést. A tanulmánykötet szerzői és szerkesztői finn, német, holland és brit építészek, pedagógusok, kutatók, muzeológusok, akik az épített környezeti neveléssel kapcsolatos programok és projektek szervezése és lebonyolítása területénnemzetközi szinten elismert szaktekintélyeknek számítanak. A kiadvány első része a közelmúlt épített környezettel kapcsolatos kezdeményezéseit és oktatási projektjeit mutatja be. A második rész olyan projekteket mutat be, amelyek gyerekeket és fiatalokat vontak be a tervezés tényleges folyamatába. A tanulmánykötet harmadik részében a lebonyolításhoz szükséges feladattípusokat és módszereket ismerhetünk meg.

Az utóbbi években Magyarországon is erősödött az érdeklődés az épített környezeti nevelés ügye iránt. A szerzők az ebben úttörőnek számító kultúrAktívegyesület alapító tagjai, több sikeres projekt és kiadvány létrehozói. Az általuk írt új kötet, az ÉPÍTETT KÖRNYEZETI NEVELÉS a nemzetközi elméleti kitekintésen túl a magyarországi példákat veszi számba. Felbecsülhetetlen értéke a kiadványnak, hogy a szerzők saját és a nemzetközi tapasztalatai alapján összeállított, életkori bontásban közöltgyakorlati példatárat tartalmaz, amelynélkülözhetetlen segítség azoknak, akik ezt a munkát a gyakorlatban folytatják.
A két kötet közös bemutatkozásán nem csak a kiadványok, hanem az abban szereplő játékos feladatok gyakorlati megismerésére is lehetősége nyílik annak, aki él a lehetőséggel és felkeresi június 5-én, 18.30-kor a FUGA Budapesti Építészeti Központot, illetve június 6-án ellátogat a Pécsett, a Szivárvány Gyermekházban 14 órától kezdődő bemutatóra (a pontos adatokat ld. a csatolt meghívókban).

További információ:
facebook.com
kulturaktiv.hu
epitettkornyezetineveles.blogspot.ch

Kapcsolat:
Zöldi Anna (szakmai lektor):zoldszamar{kukac}gmail.com; 06 30 435 8059
kultúrAktív Egyesület: info{kukac}kulturaktiv.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 3 (2 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©