Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Brutális beépítés jön a Feneketlen-tónál az ÉMI helyére
Hat gyorsforgalmi utat köt majd össze az új Duna-híd
Hipermodern városközpont lesz a Szervita tér, de mi lesz a szobrokkal?
Megszűnne az Olof Palme sétány – megvannak a Városliget látványtervei
Máris káosz van az új szuperkórház építése körül
Megéri? 1,5 milliárd dollárból épül fel George Lucas futurisztikus múzeuma
Épül a jövő lakóparkja: szegedieknek építenek ufólakóparkot
Közlekedési gondok miatt nem épül meg a Városligeti Színház
Jövőre kezdődik az új Duna-híd építése
Plázát épít a XIII. kerület
22-23 milliárdból megújul az Alagút és a Lánchíd
5,5 milliárd Magyarország egyik legszebb kastélyának
Semmit nem tud Gödöllő a 3,5 milliárdos beruházásukról
Címkék: Ferihegy, Liszt Ferenc Repülőtér, repülőtér, Vecsés, Budapest, vasút


Döntött a kormány: új vasutat építenek a repülőtérre
donkanyar 2016. november 22.      
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar vasúti összekötéséről döntött a kormány – jelentette be Lázár János csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. Kőbánya-Kispesttől Ferihegyen át egészen Monorig új vasút épül, amely elkerüli Vecsést és Üllőt.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint erre több megoldás is létezik, a kormány egy 29 kilométeres új vasúti pálya kiépítését részesíti előnyben, amely a Budapest–Cegléd–Szolnok vasúti vonal új nyomvonala is lesz. A beruházás nagyságrendileg 100 milliárd forintba kerül – ismertette a tárcavezető, aki azt is elmondta, hogy a vonatok 20 percenként járnának a vonalon és 18-20 perc lenne a belváros és a reptér közötti menetidő.

A kormány ezzel egy új vasút építését választotta a régi ceglédi vonallal párhuzamosan Kőbánya-Kispest állomástól egészen Monorig. A vonal az adottságok miatt jelentős részben föld alatt haladna, a kettes terminálnál is a föld alatt lenne az állomása. A vonalat nagysebességűnek szánják, így az itt közlekedő IC-k menetideje is csökkenhet mondjuk Debrecen vagy Szeged felé. Előnye, hogy nemcsak Budapestről, de Debrecenből, Nyíregyházáról, Szegedről, Kecskemétről, Miskolcról, a jelenlegi járatok megvariálásával pedig Békéscsabáról vagy akár a Dunántúlról is átszállás nélkül lehet majd eljutni a reptérre.

Viszont a régi vasútvonalnak is meg kell maradnia, mert két várost, Vecsést és Üllőt a jövőben csak ezen a vonalon lehet majd elérni. A két várost átszelő vasút átmenő forgalma ezáltal jelentős mértékben csökkenhet majd, ami kedvezőbb lesz a zajterhelés szempontjából. Vélhetően a tehervonatoknak is ezt a pályát fogják majd fenntartani, és az elővárosi járatokat is biztosan érinteni fogja majd a változás.

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 4 (2 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©