Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Épül a jövő lakóparkja: szegedieknek építenek ufólakóparkot
Közlekedési gondok miatt nem épül meg a Városligeti Színház
Jövőre kezdődik az új Duna-híd építése
Plázát épít a XIII. kerület
22-23 milliárdból megújul az Alagút és a Lánchíd
5,5 milliárd Magyarország egyik legszebb kastélyának
Semmit nem tud Gödöllő a 3,5 milliárdos beruházásukról
Itt vannak a látványtervek a Postapalotáról
Űrközpontot és üveghidat is épít a Nyírségbe a kormány
Gigantikus gulágemlékművet avatnak fel Ferencvárosban
Gyalogos-kerékpáros híd épül Budapesten
A boldog békeidőket fogja idézni a szegedi Széchenyi tér
Elkezdték az Ybl Kioszk felújítását
Címkék: csepel, budapest, duna, híd


Hoppá! Pályázat két új Duna-hídra!
donkanyar 2016. november 29.      
Két új budapesti híd tervezésére írt ki pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a múlt hét végén. Az egyik híd a Galvani utcánál vinne át a Csepel-szigetre, míg a másik híd az Illatos utat kötné össze a Csepel-szigettel. A két hidat hét kilométeres, többsávos útszakasszal kötnék össze, ami szintén a tervpályázat részét képezi.

Érdekesség, hogy a híd leendő talpazatát a csepeli önkormányzat 2005-ben egyszer véletlenül eladta egy spanyol cégnek, hogy kikerülje a csődhelyzetet – de végül a spanyol cég ment csődbe.

Múlt pénteken tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a budapesti Galvani híd és a hozzá kapcsolódóan épülő, több mint 7 kilométer hosszú közút tervezésére kiírt ajánlati felhívását. A pályázóknak januárig megvalósíthatósági tanulmányt kell készíteniük a Galvani utca és az Illatos út vonalában építendő útra, amely tartalmazza a Galvani és Soroksári Duna hidakat, és a csepel-szigeti összekötő utat is.

A tervek szerint az új útszakaszon nemcsak az autósokra, hanem mindkét oldalon irányhelyes gyalogos- és kerékpárosutakkal a biciklistákra is gondolnia kell a tervezőknek. A tervek benyújtásának határideje 2017. január 12.

Az új csepeli hídhoz egy tragikomikus történet is tartozik. A csepeli önkormányzat MSZP-s vezetése 2005-ben már folyószámla-hitelekkel sem tudta fenntartani a kerület működtetését – és persze a saját éves jutalmazásukat. Ezért aztán az ingatlanpiaci-szakértők, gazdasági szakemberek és az ellenzéki pártok egyöntetű véleménye szerint potom áron értékesítették Csepel északi csúcsát.

Nem sokkal a privatizáció után azonban kiderült, hogy annyira kapkodtak az eladáskor, hogy az egyik tervezett híd talapzatát és az összekötő út területét is eladták. A spanyol cég élt is a lehetőséggel, hogy a kapitális hibából újabb gazdasági előnyt kovácsoljon, de végül a 2008-as nagy gazdasági válság áldozatává vált, és csődbe ment. A csepeliek 2010-ben az önkormányzat vezetését is leváltották. Az új vezetés a korrupció-gyanús szerződések és a pazarlás megszüntetésével, a költségvetés rendbetételével évi kétmilliárd forintot spórolt meg, így az önkormányzat megúszta a csődöt. A két új híd, az M0-ás közelgő fejlesztése valamint a csepeli önkormányzati útépítések mellett a következő hónapokban újabb nagyívű csepeli útépítéseket jelenthetnek be. Ezek között egyaránt lesznek kerékpáros és autós fejlesztések is.

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: -2 (22 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©