Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Megnyílt a Makovecz Központ és Archívum Budapesten
Kamukönyvekkel káprázatat az új kínai csodakönyvtár
Elvetélt halpiac-terv lett az év Jövőbeli Projektje a World Architecture Festival-on
Vályogház lett a világ legjobb épülete 2017-ben
Felhők között épül Empire City, Vietnam „városi esőerdeje”
A világ egyik legnevesebb múzeuma megvett egy darabot a brutalista ikonból
Náddal burkolt magyar épület is bekerült a World Architecture Festival rövidlistájára
Tizenöt éves a csütörtökön induló Héttorony Fesztivál
Indul a pécsi egyetem új legyező alakú épületének megvalósítása
A Városligeti fasorba költözik a Magyar Építészeti Múzeum
Aranyos luxuspasszívház New Yorkban
Hatósági bontás eredményeként kap új homlokzatot a Corvin áruház
Stirling Díj 2017: Móló, hozott anyagból


Ez most komoly: lesz 5-ös metró Budapesten
sebesp 2017. március 10.      
Budapest — Leporolnák az 5-ös metró terveit: pályázatot írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF) a beruházásra. Egyelőre megvalósíthatósági tanulmányt várnak a legelső, néhány megállónyi szakaszra

Az első lépések a gyakorlatban azt jelentik, hogy a csepeli HÉV-et hoznák be a föld alatt a Kálvin térig. A metró, vagy ahogy más tervekben nevezik, gyorsvasút, érintené a csepeli szigetcsúcsot, a Nemzeti Színház környékét és a Kálvin térnél át lehetne szállni róla a 3-as és a 4-es metróra.

A későbbiekben a vonalat tovább lehetne vezetni az Astoria felé: onnan a korábbi tervek szerint átszelné az egész várost. Megállna többek között a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál vagy a Lehel térnél a Szent István park érintésével a Margitszigeten, majd utána csatlakozna be a Békásmegyeri HÉV-be. Az első, most meghirdetett szakasz akár 100 milliár­d forintból is kihozható a 3-as metró vonalán alkalmazott „fapados”, egyszerű állomásokkal.

"Hatvanéves elmaradást lehet behozni a csepeli HÉV föld alá vitelével. A teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak" – kommentálta a pályázat hírét Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.

A Csepeli Gyorsvasutat eleve a Kálvin térig tervezték, csak pénzhiány miatt állt meg a felszínen a Boráros téren. A Kálvin téren a 3-as metróban el is készült a csatlakozási hely, de oda végül a 4-es metrót kötötték be. Ott már csak alatta fér el az új alagút, így a föld alá bukó HÉV-et, az 5-ös metró első szakaszát mélyen a felszín alatt kell majd vezetni.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs igazgatója közölte az MTI-vel: jelenleg a megvalósíthatósági tanulmány beszerzése tart. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉV fejlesztését, illetve meghosszabbítását a többi között a forgalmi adatok, a lehetséges nyomvonalak, a műszaki tartalom és a költségek figyelembevételével. Több nyomvonaltervezet is lehetséges  – jelezte.

Elmondta: a tanulmány vizsgálni fogja a ráckevei HÉV meghosszabbítását a Boráros térig, valamint a csepeli HÉV meghosszabbítását egy megállóval déli irányban. Ennek az a célja  – fejtette ki Loppert Dániel  –, hogy jobban bekösse a Csepel déli részén található lakótelepek közlekedését a kötöttpályás közlekedési hálózatba. Az alapvető probléma, hogy mind a H6-os, mint a H7-es HÉV-nél a villamos kapcsolatok, illetve Csepel közlekedési kiszolgálása eléggé elmaradott, korszerűtlen, ennek fejlesztését tervezik – tette hozzá.
Közölte: vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy a 150-es, kelebiai vasútvonal összekötésével akár Flirt-szerelvényeket is lehessen erre a vonalra szállítani. Az a cél, hogy "európai színvonalú" vonatok járjanak a HÉV vonalain, mivel az egyik legnagyobb hátrány, hogy nagyon régiek a szerelvények  – fűzte hozzá.
 Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az "5-ös metró", Loppert Dániel úgy fogalmazott: a megvalósíthatósági tanulmány erre még nem tér ki.
Az építkezés legkorábban 2019-ben kezdődhet el  – közölte a kommunikációs igazgató.

Forrás: MTI, www.blikk.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 1 (3 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©