Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Holnap dől el, hogy eladják-e a Bálnát
Az illegális fakitermelés országában fából építenek lélegző lakótoronyot
Brutális beépítés jön a Feneketlen-tónál az ÉMI helyére
Hat gyorsforgalmi utat köt majd össze az új Duna-híd
Hipermodern városközpont lesz a Szervita tér, de mi lesz a szobrokkal?
Megszűnne az Olof Palme sétány – megvannak a Városliget látványtervei
Máris káosz van az új szuperkórház építése körül
Megéri? 1,5 milliárd dollárból épül fel George Lucas futurisztikus múzeuma
Épül a jövő lakóparkja: szegedieknek építenek ufólakóparkot
Közlekedési gondok miatt nem épül meg a Városligeti Színház
Jövőre kezdődik az új Duna-híd építése
Plázát épít a XIII. kerület
Címkék: Alagút. Lánchíd, felújítás, beruházás, Vár, Budapest, rekostrukció


22-23 milliárdból megújul az Alagút és a Lánchíd
donkanyar 2017. március 29.      
Megújul az Alagút és a Lánchíd. A teljes munka 2,5 évig tart, 22-23 milliárd forintba kerül majd. Hogyan változik az Alagút, és mi kerül vissza a Lánchídra?

Látványtervet sajnos nem készítettek, így csupán tervrajzokon látható, hogy milyen lesz a budai Alagút a várhatóan ősszel kezdődő felújítást követően.

A 444.hu információi szerint a biciklisek mindenképpen örülhetnek majd, hiszen a felújított Alagútban mindkét irányban külön sávot kapnak, így a nagy hangzavarban nem akadályozzák egymás közlekedését. Azt is tudni lehet, hogy a jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek. A szellőzést ventilátorok segítik majd. A Lánchídon viszont már nem lehet bringázni a felújítást követően, az autósforgalmat ugyanakkor később sem korlátozzák.

A BKK a felújítással kapcsolatosan úgy nyilatkozott, hogy a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, ezért a látványon nem változtathatnak. Visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, és eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. Az eredetileg háromágú kandeláberek is pontosan a világháború előtti pompájukban ragyognak majd.

Az viszont kérdés, miért nem került be a programba a Széchenyi István tér forgalmi rendjének átalakítása. Korábban a főváros is úgy gondolta, parkot csinálnának a Széchenyi tér közepéből (lásd. a látványterv a galériában), ahova jelenleg csak gyalog és szabálytalanul lehet eljutni. Mindemellett az autók is feleslegesen kerülik meg az egész Széchenyi István teret.

Az alagút terve itt látható, eszerint a tervező a Főmterv – MSc – CÉH konzorcium.
További képek a Széchenyi tér korábban tervezett átalakításáról:
budapestszive.bkk.hu

Forrás: 444.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 2 (1 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


DENKMAL
Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©