Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Mitől lesz különleges az új Néprajzi Múzeum?
Medgyaszay István emlékkonferencia a Pesti Vigadóban
Korszerűsítik a zalaegerszegi sportiskola energetikai rendszerét
Növekszik a befektetők bizalma Magyarországon
Népi építészeti program indul csaknem kétmilliárd forintból
Globális tudás, lokális kihívások
Kaposvár ad otthont 2018-ban a XXIII. Országos Főépítészi Konferenciának
Főépítészi díjak 2017
A világ egyetlen állandó Capa kiállítása nyílik a Capa Központban
Fény a tanulás szolgálatában
Négy évre elhallgat a Big Ben, a londoni parlament óratornyának nagyharangja
Műszaki különlegesség az M1-es alatt
Korszerű megoldások a települési szennyvízkezelésben
Címkék: Duna-Dráva Cement, beton, betonüzem, cement


Betontechnológiai attrakció Mohácson
droID 2017. április 20.      
A tavalyi év egyik legnagyobb Baranya megyei zöldmezős beruházása a Mohács mellett mintegy 20 milliárd forintból megépülő vágóhíd volt. Az eredmény egy, a legkorszerűbb technológiával működő sertés vágó-, csontozó és daraboló üzem, amely betontechnológiai szempontból sem elhanyagolható különlegességgel büszkélkedhet.

A komplexum építtetője az "MCS" Vágóhíd Zrt. a tervezői munkák az Óbuda Építész Stúdió Kft.-nek, valamint az ATP Innsbruck Planungs GmbH Magyarországi Fióktelepének köszönhetők. A 2015 nyarán kezdődött és 2016. november 30-án átadott projekten pedig olyan kivitelező cégek dolgoztak, mint a Veolia Zrt., a Market Zrt., a Hírös-Róna Zrt., a Hungarian Project Kft., az ok bau Kft. vagy a Moratus Kft.

A vágóhíd megépítéséhez szükséges transzportbeton-termékek kizárólagos beszállítója a Duna-Dráva Cement Kft. Mohácsi Betonüzeme volt, amely útbetonokat és különböző szerkezeti betonokat, pilléreket, ipari padlókat is készített.

Az építés során mindösszesen 30 000 m3 betont használtak fel a kivitelezők, 8 600 tonna cementre, és 60 000 tonna adalékanyagra volt szükség az alapanyag előállításához. CKT-4-es típusú betonból megközelítőleg 6 000 m3-re volt szükség, amelyegy zúzottkő alapanyagú, minimális cementadagolással készülő anyag, földnedves konzisztenciájú beton, amelyet útalapként építettek be a munkálatok során. A komplexum területén az utak fokozott terhelésnek vannak kitéve, ezért a felületre aszfaltburkolat helyett CP4/2,7-22-F2 útbeton került, amelyből 7 500 köbméternyit szállított a DDC mohácsi üzeme. Ez a bazaltbeton légbuborékképző adalékszerrel növeli a fagyállóságot és az ellenálló képességet.

A telep ipari padlói C25/30-16/F3 típusú betonból készültek, acélszál erősítéssel, amely a hajszálrepedések kialakulásának megakadályozásában játszik fontos szerepet. Az ipari padlókfelcsiszolásával a felület kopásállóságának növelését és egy nagy kopásállósággal rendelkező kéreg képződését segítették elő a beton felső részén, amely így az erőteljesebb igénybevételnek is jobban ellenáll, mindamellett esztétikus hatás érhető el vele.

Betontechnológiai szempontból a projekt különlegessége, hogy a speciális betonfelületek kialakítása során olyan betontermékek gyártására is szükség volt, amelyek rendszeresen savval, vérrel, zsírral vagy éppen sóval érintkezve ezek eróziós hatásainak maximális mértékben ellenállnak.

A komplexum Mohács külterületén, a 0145/021 helyrajzi szám alatt tekinthető meg.

Magyar és Hazai Termék védjegyes cement felhasználásával készült minőségi transzportbeton termékeinkért keresse az Önhöz legközelebb eső betonüzemünket!

www.duna-drava.hu/hu/betonuzemeink

(x)

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


DENKMAL
Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©