Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Az UNESCO beintene a Kopaszi-toronynak
Földalatti múzeum egy náci bunker mellett
Nyolc perc alatt kész a kacsalábon álló ház – videó
Innen már tényleg csak a földönkívüliek hiányoznak
Sztárépítészek parádéja lesz Amerika legnagyobb ingatlanfejlesztése
Vendégmunkásokkal gyámolítják a magyar építőipart
A 3h építésziroda tervei alapján épül a legújabb irodaház a Corvin Sétányon
Múzeum lesz párizsi tőzsdepalotából
Mi lesz itt, boszorkányégetés vagy jeges csobbanás?
Épül a mélygarázs a Millenárison
De most komolyan, kell ennél több?
Mi épül a Szervita téren?
Butikhotel lett a drogbáró luxusvillájából
Címkék: Liget, Városliget, Közlekedési Múzeum, Baán László


Szenzációs bejelentés: Nem lesz Közlekedési Múzeum a Városligetben
sebesp 2017. május 17.      
A kormány döntése értelmében alkalmasabb helyszínen valósul majd meg a projekt. A helyreállítás alatt álló épületben "a magyar innováció történetét, a világhírű magyar műszaki találmányokat és feltalálókat bemutató interaktív kiállítás jön létre". A miniszter biztos mai közleménye

Részlet Baán László miniszteri biztos mai közleményéből:

A Kormány döntött a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) további fejlesztéséről is. A Közlekedési Múzeum lebontott épületében mintegy 4500 négyzetméter kiállítótér volt. A múzeum történeti épületének rekonstrukciójára vonatkozó, az elmúlt két évben készült tervek – az épület térszint alatti bővítésével számolva – ezt duplájára, 9000 négyzetméterre növelték. A kibővített kiállítótér az eddigi kiállításoknál minden szempontból jóval átfogóbb, sokkal több közlekedési eszközt bemutató közlekedési kiállítás megvalósítására lett volna alkalmas, de a Közlekedési Múzeum gyűjteményének (vasúti járművek, autóbuszok, villamosok, stb.) teljes körű bemutatását ez sem tette volna lehetővé. A Kormány döntése történelmi mérföldkő a közel 120 éves Közlekedési Múzeum életében, ugyanis a döntés alapján, egy sok évtizedes hiányt orvosolandó, a Közlekedési Múzeum számára egy olyan új, fő kiállítóhelyet szükséges létrehozni, ahol lehetséges a közlekedési eszközök illetve azok történetének teljes spektrumú bemutatása, az eddigi városligeti helyszínnél sokkal nagyobb területen.

A Kormány ismételten állást foglalt a Közlekedési Múzeum városligeti történeti épületének – amely a millenniumi kiállítás egyik legpompásabb épülete volt – eredeti tervek alapján történő rekonstrukciója mellett is. Itt az MMKM egyik tagintézményeként a magyar innováció történetét, a világhírű magyar műszaki találmányokat és feltalálókat bemutató interaktív kiállítás jön létre. Ezzel összhangban a városligeti épület újjáépítésére vonatkozó eddigi tervek módosulnak: a koncepció fentiek szerinti felülvizsgálata nyomán nem lesz szükség térszint alatti kiállítási terek létrehozására. Az új Közlekedési Múzeum helyszínét illetően a Kormány néhány hónapon belül végleges döntést hoz.

A miniszteri biztos közleménye itt olvasható, (érdekes lehet a vége is:

"A Dózsa György út és az Ajtósi Dürer sor sarkán újjáépíteni tervezett Városligeti Színház épületének tervezési folyamata zajlik, ennek lezárulta a közeljövőben várható. Tekintve azonban, hogy a Városliget ezen részének kialakítását alapvetően befolyásolja a Városliget közlekedésszervezési struktúrája, ezért annak véglegesítéséig e területen az építési munkálatok, így értelemszerűen a színház kivitelezési munkálatai sem kezdődhetnek el.

A Liget Budapest projekt többi eleme ütemterv szerint folytatódik. A fejlesztések első szakaszának részeként ebben az évben befejeződik a Szépművészeti Múzeum épületének felújítása. A Dózsa György úti mélygarázs és a Néprajzi Múzeum új épületének engedélyezési folyamatai még ez év közepén lezárulnak, melyeket követően megkezdődhetnek  a kivitelezési munkálatok. Hamarosan befejeződik a Petőfi Csarnok bontása is, melynek helyén elindulhat az Új Nemzeti Galéria kivitelezésének előkészítése a Pritzker-díjas SANAA tervei alapján. Folytatódik az egykori Hungexpo irodaházak helyére kerülő Magyar Zene Háza kivitelezőjének kiválasztása, a Suo Fujimoto japán építész által tervezett épület a tervek szerint 2019-re készül el. 

Mindezek mellett már folynak a Liget Budapest Projekthez kapcsolódó infrastruktúra építési és fejlesztési munkálatok is, elsőként az Ajtósi Dürer soron és a Dózsa György úton. Szintén 2017-ben indul az Olof Palme Ház műemléki rekonstrukciója, jövőre pedig befejeződnek az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központ már zajló kivitelezési munkálatai a Szabolcs utcában. " – a szerk )

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 4 (2 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©