Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Elhunyt Tolnay Lajos, Ybl-díjas építész
Sterilizált japán ház
Multifunkcionális és vandálbiztos sportcsarnok lesz a Kaposvár Aréna
Jó hely egy esős napon
17,7 milliárdból épül intermodális csomópont Kaposváron
Kaktusztornyokat épít a BIG Koppenhágában
Új városközpont épül Törökbálinton
Tadao Ando különleges imaháza egy magányos Buddha-szobor körül
Hamarosan indul az Iparművészeti Múzeum felújítása
Duna-Buda: Tervpályázat a budai belvárosi Duna-part megújítására
Függőhíd pályázat Sátoraljaújhelyen: ez lesz a vilagon a legnagyobb?
Elkészült a világ leghosszabb függőhídja Svájcban
Mi is ott leszünk a Dubaji Expón
Címkék: Olaszország, Milánó, Egyesült Királyság, Foster+Partners, Apple


Apple Milánóban: Gödör 2.0?
sebesp 2017. június 11.      
Milánóban bejelentették az új Apple üzlet megnyitását, amelyet a Foster + Partners építésziroda tervez. Keretmegállapodásuk alapján a brit sztárépítész az amerikai óriáscég több boltjukat is tervezi – írja a realista.hu

Milánóban az Apple olyan kiskereskedelmi modellt kíván kialakítani, amely unikális lesz a maga nemében az egész világon. A cég ismét a Foster + Partners építészirodát kérte fel, amely az Apple számos üzletét tervezte már, illetve Cupertinóban az új székhely-projektet is viszi.

A belváros közepén a Piazza del Liberty-n a történelmi épületekhez méltó módon alakítják ki az üzletet. A projekt során nem csak a márka érkezik meg a városba, hanem a környező közterület is átalakul. A kiskereskedelmi területet a föld alatt helyezik el, míg felette a lépcsőzetes, nyitott amfiteátrum látványos közösségi tér lesz, amely állandóan nyitva áll majd az ide látogatók előtt.

A budapesti Gödörhöz hasonló amfiteátrum a tér szíveként funkcionál, amely összegyűjti az ide érkező embereket. A téren elhelyezett hatalmas üvegépítmény pedig látványosan jelzi majd az Apple Piazza Liberty bejáratát a föld alá. Vagyis ha a látogató alászáll a mélybe, hogy betérjen az üzletbe, akkor az üvegfalat övező vízeséseken halad át, amelyek összességében egy szökőkutat képeznek. A tervezők ezzel tisztelegnek a hagyományos olasz terek előtt, ahonnan sohasem hiányozhat a víz.

Az Apple új kiskereskedelmi koncepciójának a lényege, hogy a látogatók ne csak a termékek miatt jöjjenek be az üzletbe, hanem igazi élményekkel gazdagodjanak a helyszínen. A fotózástól a zenés rendezvényekig számos esemény várja majd az érdeklődőket, így a vásárláson túl egy igazi pezsgő atmoszféra alakul ki az Apple új egysége körül, ahol valamennyi korosztály jól érzi majd magát.

Az Apple üzletkialakítási koncepciója mögött az áll, hogy a cég sikerei jelentős részben annak tulajdoníthatók, hogy mindig egyedi termékeket árultak üzleteikben. Vagyis a különleges márkának és eszközöknek különleges esztétikai környezetet teremtenek.

Korábban az Eight és a Bohlin Cywinski Jackson birtokolta az exkluzív jogokat, hogy megtervezze és kialakítsa az Apple üzleteit szerte a világban. Munkáik közé tartozik többek között az a bolt, amely New York ötödik sugárútján egy üvegkockát jelenít meg, valamint más híres üzletek például London kormányzati negyedében, vagy éppen Párizsban.

A két cég egyedi kiskereskedelmi környezetet alkotott, amelyek az Apple-t arra ösztönözte, hogy levédesse az aktuális dizájnokat, amelyeket a teljesen üveg bejárati frontok és a hatalmas téglalap alakú bemutatóasztalok jellemeztek. Később jött a képbe Foster, akinek közreműködésével már több üzlet is megnyílt.

Forrás: realista.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©