Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
A Péterfia Corner szintenként eltolt, süllyesztett monitoraival új színfoltja Debrecennek
Startra kész a látványos Pannon Park komplexum
Rekord idő alatt épült újjá a földrengéssújtotta olasz Amatrice városa
Hol tart a régi-új Lovarda építése a Várban?
Luxuslombház Fokvárosban
Horizontális szállóval összekötött ikertornyok épülnek Rotterdamban
Első osztályú irodaház épül a MOM Parknál
Lebegő fátyol rejti a sanghaji Képzőművészeti és Kulturális Központot
Skypark égi oázisa Hongkongban!
Az első BIM-el tervezett különleges épület az Osztrák Autóklub székháza!
55 milliárdból megújulnak és önfenntartóak lesznek a magyar várak és kastélyok
Épül a Magyar Állami Operaház működését segítő Eiffel Műhelyház
Pályakezdő építészek tervei alapján épül az MTA új Agrár-Innovációs Centruma
Címkék: Bord Építész Stúdió, IB, iskola, Debrecen


A Bord Építész Stúdió győztes terve alapján épül a hazai első IB rendszerű iskola Debrecenben
Java 2017. június 12.      
A Debreceni Nemzetközi Iskola létrehozására kiírt tervpályázat győztese a Bord Építész Stúdió. Koncepciójuk szerint az épület formája a kör, amely a hagyományok szerint a védelmet, az egységet és az alkotóközösséget jelképezi.

A tervpályázat célja Debrecen-Pallag településen a Bánát utca – Manninger Gusztáv utca által határolt ingatlanon egy több oktatási egységből álló nemzetközi IB rendszerben működtetett iskolaépület és ahhoz kapcsolódó építményeket.

Mi is egész pontosan az IB iskolaprogram?

Az IB (International Baccalaureate) oktatási filozófiájának és minden tevékenységének központjában a tanuló áll. Célunk olyan intelligens, felfedező és másokkal törődő fiatalok kinevelése, akik motiváltak a saját és környezetük sikerességéért. Jelenleg 4000 IB iskola működik világszerte, melyben körülbelül 70000 pedagógus segítségével több, mint 1 millió diák tanul.


A Bíráló Bizottság összetétele:

Dr Papp László elnök, Debrecen polgármestere
China Tibor társelnök, Debrecen főépítésze
Komolay Szabolcs oktató, Debrecen Önkormányzata
Pecsenye Béla építész, Debrecen Önkormányzata
Kerekes György alelnök, Magyar Építőművészek Szövetsége
Golda János építész, Magyar Építész Kamara
Sziki Gyula építész, Debrecen Polgármesteri Hivatala
Gábor István építész (szakmai titkár), Debrecen Polgármesteri Hivatal


Gondolatok a tervezésről:

„A kör az emberi csoportosulás spontán formája, olyan halmaz, amely létrejön, mikor valakire többen figyelnek, vagy egyenlő szerepvállalás mellett gondolatot osztanak meg egymással. A kör a maga egyszerűségével a megosztottság és különbségtétel nélküli tér és közösség jelképe.

A tervezési terület a kiírásnak megfelelően a Bánáti utca felől közelíthető meg. Az iskola előtti parkolóban egy érkezési (drop off- pick up) zónát alakítottunk ki, ahol a szülők akár a parkoló használata nélkül, gyorsan le tudják tenni, vagy fel tudják venni iskolába érkező vagy hazamenni készülő nagyobb gyermekeiket. A parkolóból a tanulók az iskola védett területére lépnek. A rövid séta egy erdős-ligetes pihenőparkon keresztül az épületig, egyfajta lelki felkészülést, ráhangolódást kíván nyújtani.
A tervezett épület a közösség különböző léptékű csoportjainak fűzére. Az iskola három különböző korosztályhoz szól, akiknek meglehetősen különböző igényeik vannak. Ezért a három korosztály területeit a körgyűrűn egymás mellett, de egymástól szeparáltan alakítottuk ki. Az óvodások és a kisiskolások számára egy saját, iskolán belüli, elkülönített világot hoztunk létre. Az épületnek három bejárata van: egy az óvodásoknak, az általános iskolásoknak és a felsősöknek. Ez utóbbi az iskola főbejárata is. A közösségi terek, adminisztráció, színházterem, étterem, és ezek kiszolgáló egységei az alsó szinten kaptak helyet, míg az emelet a zavartalan, nyugodt tanulás színtere. A tantermek az északi oldalon pavilonszerűen jelenjenek meg, hosszanti, dinamikusan öblösödő teresedéseket létrehozva maguk között. A belső pulzáló közlekedő terület az erdő irányában külső térként követi a koncepcionális kör vonalát, biztosítva a helyet a tankertek számára, melyek átmenetet formálnak a mesterséges és természetes erdei élővilág között.

Az épület tömege védelmezőn öleli körbe a külső közösségi tereket és sportpályákat. A tantermek szintjéről, hidakon keresztül közelítethetjük meg a terepszint felett lebegő kosárlabdapályát, ahonnan remek kilátás nyílik a futballpályára. Az áttört vasbeton lemez alatt, félig a földbe süllyesztve, a tornaterem kapott helyet. A terepszinten egy árnyékos, ligetes belső udvar várja a diákokat.

A Nagyerdő területét virtuálisan magába olvasztó kör koncepcióját a telekhatártól délre, az erdőbe vezető ösvények váltják valóra. Az erdő irányában megnyíló kapukon keresztül a gyerekek számára elérhetővé válik a természet, az általuk formált ösvények időről-időre újra írják köztük és a természet közötti kapcsolat határát.”

(Bord Építész Stúdió)

Forrás: Facebook.com/BordStudio
 

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©