Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
A 21. századi egyházi művészetről tart konferenciát az MMA
Elhunyt Marosi Bálint
Két apartman, két világszemlélet
Organikus egyszerűség
Cortenkígyó a svájci Alpokban
Szimbolikus épületek az új Metszetben
Hazai eredmények és építészfotók a Sony World Photography Awards versenyén
Az idei Budapesti Építészeti Filmnapok sztárja Heinz Emigholz
Újra kortárs építészet és design a filmvásznon négy napon át a Toldi moziban
Fotóművészeti fesztivált rendeznek tavasszal Budapesten
Gyakorlati utópiák
Ipari seregszemle a Metszet új tematikus számában!
Címkék: Philipp Esch, Svájc, lakóház, apartman, SBB, vasút


Zürich új lakónegyedet épít a vasút helyére
Katona Vilmos 2017. augusztus 15.      
Zürich új lakónegyede a vasút területe és a Zollstrasse tizenkilencedik századi beépítése közé ékelődik. A SBB használaton kívül álló telkein a város klasszikus ingatlanértékesítésbe kezdett, ami a monumentalizmusnak és a lazább építészeti gesztusoknak egyaránt jó táptalajt ad majd. A tervező: Philipp Esch.

A zürichi főállomás menti vasúti határsáv beépítési tervei sok hasonlóságot mutatnak a svájci főváros tóparti szakaszának tizenkilencedik századi fejlesztési terveivel. Ahogy az utóbbi esetén a kikötőt, a rakpartot, a lápos és ugaron hagyott területeket sétányokká és közterekké alakították, most a vasút által elfoglalt területek értékesítéséért mozgósítanak. Nem csoda, hiszen a vasút a város kellős közepén halad át, így mindenhonnan látható. Az is pótolhatatlan erénye, hogy (a tó után) a második legnagyobb összefüggő és megszakítások nélküli szabad tér a városban. Érthető, ha a honatyák úgy gondolják, a település ’sötét oldalából’ lépésről lépésre egy új, vállalható városképet kell kovácsolniuk.

A fejlesztési terület kulturáltabb fele a Zollstrasse utcafrontjára nyílik. Míg a vasút nyomvonalán a nagyberuházások vannak többségben, a Zollstrasse felőli oldal a kis léptékű, utcákkal sűrűn behálózott tizenkilencedik századi tömbbeépítéshez áll közelebb. Az itteni építészeti beavatkozásokat szigorú szabályozásoknak vetik alá, míg a vasút felé eső építmények szabadságfoka lényegesen nagyobb lesz. A betelepítendő barnamezős környezet a monumentalizmusnak kedvez – írja a tervező, Philipp Esch. Az új épületek erős téglapilléreken nyugszanak majd, de kontrasztként a zárt falpanelek előregyártott szerkezetből készülnek. Az építészeti eszközök látványos különválasztása által – mint egy tollal kihúzott rajzon – világosan elkülönülnek majd egymástól az egy helyben maradó és a mozgatható homlokzati elemek.

A projekt ihletője a Team X-es Alison és Peter Smithson londoni Economist Buildingje (1964), valamint az ugyancsak Londonban épült St. James Place-i apartmanház (1958) a brutalista Royal National Theatre-ről elhíresült Denys Lasdun brit építésztől.


Építész: Esch Sintzel Architekten
Elsődíjas pályázat éve: 2014
Tervezett megvalósítás éve: 2014–19
Megbízó: SBB Immobilien
Program: 139 apartman (1½ – 4½ szoba), stúdió, üzlet, étterem, bár
Energetikai minősítés: német DGNB Gold, svájci Minergie-P
Tervező munkatársak: Tobias Abegg, Jutta Noe, Seraina Spycher, Laurent Burnand, Cyrill Zugliani, Eva Nufer, Andreas Wipf, Marketa Korbeliusova, Sébastien Werlen, Michael Müllener, Salvatore di Marco, Jonathan Bopp, Micha Weber, Nicolas de Courten, Nicola Wild
Költségterv: GMS Partner AG, Zürich
Statika: Ernst Basler + Partner AG, Zürich
Homlokzati terv: Ernst Basler + Partner AG, Zurich
Építési költség: 54 millió CHF

Forrás: www.eschsintzel.ch

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 14 (9 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


DENKMAL
Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©