Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Lehet egy kicsit hosszabb – a kisföldalatti?
A felhővasaló, avagy James Bond dácsája Zaha Hadid módra – videó
Egymilliárdért tervezheti át a Déli pályaudvar területét az M-Teampannon
Becsúszó szerelés
Hamarosan földre száll a Föld Londonban
Szeptemberben nyílik meg a felújított Hagyományok Háza
Lengyel Történelmi Múzeum épül Varsóban
Sárospatakon is felújítják a Makovecz-épületeket
Közel ötmilliárdért tervezik a Budapesti Atlétikai Stadiont – sok ez vagy kevés?
Kunyhónál több, háznál kevesebb
Heteken belül megnyílik a Liget Budapest Projekt kutyás élményparkja
Rá sem lehet majd ismerni a debreceni strandra
Törvénnyel felhőkarcolómentesítik Magyarországot
Címkék: Duna-híd, Budapest, Komárom, Dunakanyar, Kalocsa, Paks, Mohács


Új Duna-hidak sora jön hamarosan
sebesp 2018. január 30.      
Öt új dunai átkelő tervezése vagy kivitelezése van folyamatban, sőt egy hatodik is szerepel a tervek között.

Elkezdődtek a kivitelezési munkák a Komárom–Révkomárom határon átívelő Duna-híd körül. A 600 méter hosszú egypilonos, ferdekábeles Duna-híd, valamint az odavezető utak megépítését a H-M Duna-híd Konzorcium végzi nettó 91,2 millió euróért. A tervek szerint két és fél év múlva el is indulhat a forgalom Komárom két fele között.

Egyelőre csak terv a Dunakanyar hídjának megvalósítása, de az új műtárgy és csatlakozó útszakaszai rendezési tervének végleges változata már elkészült. A tanulmányterv értelmében a tizenöt méter széles híd Váctól délre ívelne át a Duna felett.

Budapesten folyamatban van a Rákóczi híddal párhuzamosan futó Déli összekötő vasúti híd átalakításának és bővítésének kiviteli tervezése. A NIF által kiírt közbeszerzésen nyertes vállalkozók készítik el az új vasúti pálya kiviteli terveit a IX. kerü­leti Soroksári út és az újbudai Nádorkert között. A kivitelezés a vasúti forgalom fenntartása mellett zajlik majd. A Déli össze­kötő az ország egyik legforgalmasabb vonalán, Kelenföld és Ferencváros között található, a hazai teheráru-szállítás 90 százaléka keresztülhalad rajta.

Dél-Budapesten is lesz új közúti híd, egy múlt év végén megjelent kormányhatározat a Galvani úti híd megépítéséről szól. Az Andor utca és az Egér út közvetlen kapcsolatot ad a hídnak az M1–M7-es bevezetőjéhez. A hídról a pesti oldalon levezető útnak alul- vagy felüljáróval kell majd kereszteznie az ott lévő vasúti létesítményeket. A továb­biakban a nyomvonal az Illatos úton éri el a Határ utat, azt követve az Ül­lői utat, majd folytatódik a Jászberényi útig. Ezt a vonalat folytatva a fo­lyosó összességében az M1–M7-es bevezetőjétől az M5-ösön és 4-esen át egészen az M3-asig biztosít majd átjárhatóságot.

Budapesttől délre hamarosan indulhat a Kalocsa–Paks Duna-híd tervezése, amelyhez kapcsolódóan összesen 21 kilométernyi új utat is építenek. A híd maga várhatóan 1060 m hosszú lesz és 12 lábon áll majd. A híd kalocsai oldalán a városig, illetve az M6-os autópályáig 11 kilométernyi kétszer egy sávos új út terveit készítik el, a nyugati oldalon 9,6 kilométernyi új út felépítésére készülnek fel Paks és Gerjen között.

A Mohácson épülő Duna-híd közbeszerzésére nemrégiben jelent meg a felhívás, amelyből kiderül, hogy Mohácson kétszer egy sávos új közúti híd jön létre, amelynek tervezett támaszköze 240 méter. Az új műtárgy a mohácsi oldalon futó 56-os főút és az újmohácsi oldalon fekvő 5107-es út között teremt kapcsolatot.


Forrás: Magyaridők.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 0 (4 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©