cikk

Windmade: az új zöld védjegy

Mindeddig a fogyasztóknak meglehetősen korlátozott lehetőségei mutatkoztak arra, hogy környezettudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során, de a jövőben ez változni fog.


iStvan | 2012.01.09
Erre kínál megoldást a WWF szakmai támogatásával működő Windmade nevű szervezet védjegye. Ez a logó azoknak segít a gyors eligazodásban, akik vásárláskor fontosnak tartják a fenntarthatóságot.

Az elmúlt hónapokban új kezdeményezés indult útjára a szélenergia népszerűsítésére. A megújuló energiák támogatása legtöbb esetben közvetlenül, valamilyen állami jellegű támogatással valósul meg (termelési támogatás, beruházási támogatás, adókedvezmény stb.), míg a Windmade védjegy megalkotói egy teljesen ellentétes szemléletet követve a fogyasztói öntudatra alapozzák elképzelésieket, és a társaságokat igyekeznek meggyőzni arról, hogy érdemes befektetni a megújuló energiákba.

A védjegyet megálmodó Windmade több nagyvállalat összefogásából született szervezet, amelynek komolyságát jelzi, hogy az első tagok között olyan társaságokat találhatunk, mint a Deutsche Bank, a Bloomberg, a Motorola Mobility vagy a Lego. Az alapkoncepció az, hogy a környezettudatos fogyasztók hajlandók előnyben részesíteni azon szolgáltatásokat és termékeket, amelyek mögött tiszta energia felhasználás rejlik. Tehát ezen keresztül egyre nagyobb keresletet lehet generálni a „tiszta”, szélenergia által generált áram iránt, amennyiben ezt sikerül azonosítható, a fogyasztók számára megfogható értékké tenni.

„Ötletesnek, hasznosnak és kifejezetten hiánypótlónak tartjuk a kezdeményezést. A fogyasztóknak egyre fontosabb, hogy tegyenek a környezetvédelemért, és a védjegy segítséget nyújthat nekik abban, hogy ezentúl a vásárlásaik során is előtérbe helyezzék a tudatos fogyasztás elveit.” – mondta Figeczky Gábor, a WWF Magyarország igazgatója.

A Windmade megrendelésére készült globális közvélemény-kutatás szerint, amelyben 31 ezer ember kérdeztek meg, a fogyasztók kétharmada választana inkább olyan terméket vagy szolgáltatást, amelynek előállítása környezetbarát módon történt, és ezért hajlandók lennének többet is fizetni.

A kék örvényt ábrázoló védjegy használata egyelőre csak társasági szinten indult el, vagyis a csatlakozó vállalkozások kommunikációjuk során a Windmade szimbólum feltüntetésével jelezhetik, hogy elkötelezettek a tiszta energia felhasználás iránt. 2012-ben várhatóan kidolgozzák azt a kritériumrendszert is, amelynek megfelelve a vállalkozások termékeiken is feltüntethetik a védjegyet, így a fogyasztók majd a termékek között is kiválaszthatják azokat, amelyek előállításához megújuló energiát használtak.

„A Windmade kezdeményezéséhez azok a vállalkozások csatlakozhatnak, illetve szerezhetnek tanúsítást a védjegy használatára, amelyek teljes energia-felhasználásukban legalább 20%-os súllyal szerepel a villamos energia, és ezen belül a szélenergiából származó áram aránya eléri a 25%-ot.” – magyarázta az igazgató.

 Hivatkozott forrás:


 A szervezetről angol nyelven

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár


Építési megoldások