Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Félmilliárdos keretösszeggel építészeti örökségvédelmi pályázatot hirdetnek meg
László Tamás szerint a kormány panelbontásos terve képtelenség
Átadták a Felső-Krisztinavárosi Plébánia új közösségi házát
Mi vezethetett a pokoli toronytűzhöz Londonban?
Az oroszok már döntöttek: lebontják a panelokat
Alternatív panel-ötletek: bontás helyett bővítés
Ha az építész játszóteret épít pingvineknek...
A járda kövezetébe fonódott ház
Az építészek a Munkáspártra szavaztak, de miért?
Apple Milánóban: Gödör 2.0?
Jövő héten már el is indul a nemzeti panelvisszabontó program
Liget Projekt hírek: Az év második felében kezdődhet a Néprajzi Múzeum építése
Ilyen lett a budapesti Moszkva sétány


Új Duna-híd: csak Kanadában van ilyen
sebesp 2016. szeptember 27.      
Megjelent az új Duna-híd kivitelezésre kiírt közbeszerzési felhívás. Ha eredményes lesz az eljárás, a nyertes kivitelezővel még idén decemberében szerződést kötnek, és a munka jövő év elején megkezdődhet – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden.



A társaság tájékoztatása szerint az új Duna-híd a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra épül meg. Az átkelőn kétszer egy sávos főút, valamint kerékpárút és gyalogos járda vezet majd át. A híd és a hozzá kapcsolódó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 őszére várható.

Az új Duna-híd megnyitása és a megépült Komárom déli elkerülő út jelentős tranzitforgalmat vezethet le az országhatár irányából. Az új híd forgalomba helyezése után a teherforgalom az M1-es autópályától települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt, így mérséklődik a zaj- és környezeti szennyezés.

A híd teljes hossza 600 méter, melyből a fő nyílás 252 méteres. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles lesz. A híd öt nyílásból áll, melyek közül három a meder felett, kettő pedig a szlovák oldali ártéren található. A közvilágítás mellett a pilon és kábelek díszkivilágítást kapnak.

A tervezett komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található (görbült pályájú változata Santiago Calatrava 2011-ben átadott jeruzsálemi függőhídja a szerk.). A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja. A műtárgy 117 méterre magasodik majd a Duna fölé, a tartócölöpök 30-40 méter mélyen nyúlnak a földbe.

Magyarország és Szlovákia közös pályázatot nyújtott be a híd és a hozzá csatlakozó útszakaszok uniós forrásból történő megvalósításához. A beruházás koordinátora Magyarország. Az építéshez 85 százalék uniós és 15 százalék hazai forrást használnak fel.

Forrás: hvg.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 2 (1 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©