Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Buzna, Eleőd, Kis Béla, Kmetykó, Nagy Gergely, Rónai és Zsemberi Podmaniczky-díjasok
A Martonvásár MTA Agrártudományi Kutatási Tömb tervezési pályázata a MÉSZ-ben
"Ha a hatóság kéri, feltöltöm kilóra" – avagy hogyan tesznek eleget az építészek a "CPR-rendeletnek"
Itt a nemzetközi pályázat a Galvani hídra!
Megújult felülettel mutatkozik be az ÉTDR
Letették a Kopaszi gátnál épülő beruházás, a "BudaPart" alapkövét
Itt vannak az egyszerű bejelentéshez tartozó kiviteli tervek követelményei
Szállásépületek az új Metszetben
Kiírták a Budapesti Atlétikai Stadion tervpályázatát!
Kertai László (1943-2013) építész életmű-kiállítása
Bonyolultabb a jövő városa, mint elsőre tűnik
Melyik a hatvanas évek legjobb épülete?
A helyiek támogatásával újranyílt a tihanyi kilátó, újra megkapták az engedélyt!


Megjelent a Velodrom pályázat kiírása
Csépé 2017. április 3.      
Április 7.: helyszíni szemle, június 5.: beadási határidő – kiírták a Velodrom építészeti tervpályázatát. Illusztris zsűri, de még nem ismert a díjazás, viszont látszik a következő két kiírandó pályázat témája.

A Nemzetközi Építészkongresszuson bejelentetteknek megfelelően megjelent az Új Velodrom tervpályázati kiírása. A pályázat ismertetője:

"Magyarország jelenleg nem rendelkezik a nemzetközi sportszövetségi előírásoknak megfelelő fedett kerékpáros versenypályával. A Millenáris Velodrom állapota elavult, műszakilag nem alkalmas versenyrendezésre és a pálya méretei sem egyeznek meg a nemzetközi elvárásokkal. Részben ennek is köszönhető, hogy jóllehet az olimpiai játékok során az egyik legtöbb, összesen 18 aranyérmet a kerékpársportban osztják, magyar sportoló az olimpiák története során még sohasem állhatott a dobogón. Pályakerékpáros világversenyeket az utóbbi évtizedekben kizárólag fedett velodromokban, csarnokokban rendeznek: nyári, szabadtéri sportágból zárt létesítményben, ősztől tavaszig megrendezett kerékpáros szakággá vált a kerékpársport ezen ága. A pályakerékpáros versenyek lebonyolításához tehát Budapesten egy új, használatában több funkciót is ellátni képes zárt velodrom megépítése szükséges az aktuális nemzetközi sportszövetségi előírásoknak megfelelően, amely regionális szinten is alkalmas lehet arra, hogy a pályakerékpár, illetve az egész kerékpársport edzés-, és versenyközpontjává váljon. A Kormány által 2016 végén elfogadott Kemény Ferenc Sportlétesítmény-fejlesztési Program (1839/2016 (XII.23) Korm. határozat) megjelölte azokat a létesítményeket, melyeket a hazai tömeg-, utánpótlás-, illetve versenysport bázisának szélesítése érdekében a közeljövőben meg kíván valósítani. Ezek sorába illeszkedik a Hajógyári sziget északi része mellett, a Graphisoft Park és az északi vasúti összekötő által határolt korábbi gázgyári területen megépülő új Velodrom létesítmény is. A létesítmény a kerékpáros szervezetek és Budapest Főváros Önkormányzata egyetértésével kiválasztott helyszínen, az Óbudai Gázgyár ikonikus műemléki környezetében valósul meg, mely értékes ipartörténeti épületállománya miatt műemléki védelem alatt áll. Környezetében világörökség várományos területek helyezkednek el. Az Óbudai Gázgyár területére tervezett kerékpárpálya létesítésének egyik jelentős hozadéka, hogy az érintett barnamezős terület komplex rehabilitációja előzi meg, amelynek során az egykori ipari funkció következtében létrejött talajszennyezés felszámolásra kerül.

A helyszín tehát egyszerre illeszkedik a Magyar Kerékpáros Szövetség elképzeléseibe, amely a többi – főként az országúti – kerékpáros szakág igényeire tekintettel a számukra fontos budai hegyek, illetve a Pilis közelségét helyezi előtérbe, illetve Budapest közép-, és hosszú távú fejlesztési elképzeléseibe, amely mentén egy szennyezett, volt ipari terület több évtizede húzódó rekultivációja is megtörténik, így az új létesítménnyel egész Budapest gazdagodik.

Az épületnek a Magyar Kerékpáros Szövetség szándéka szerint alkalmasnak kell lennie UCI WCC Satellite Center (World Cycling Centre of Excellence) használatra és minősítésre, hogy regionális és makro-regionális szintű edzőközpontként működhessen, lehetőséget teremtve nemzetközi edzőtáborok illetve edzőképzés céljaira is.

Fentiek miatt a sport irányításáért, illetve a sportinfrastruktúra fejlesztéséért felelős szervezetek úgy döntöttek, hogy a sportág és a rendezvények számára szükséges létesítményt az erre legalkalmasabb helyen és formában építik meg. Így az új helyszín a sportág egyéb igényeit is figyelembe véve sokkal fenntarthatóbban és hatékonyabban fogja betölteni a számára kijelölt szerepet.

Az Új Budapesti Velodrom egy a pályakerékpár-sportot komplex módon kiszolgáló, 2000-2500 (nagy nemzetközi világverseny esetén 4500-5000-re bővíthető) férőhellyel rendelkező létesítmény lesz.

A Velodrom használata során a kerékpáros sporteseményeken kívül közösségi sporteseményeknek, kisebb rendezvényeknek is otthont ad. Fontos, hogy magas presztízsértékű események szervezésével a kerékpárosok nemzetközi közösségében is vonzó legyen. A Magyar Kerékpáros Szövetségnek saját edző-, oktató-, fejlesztési- és adminisztratív központjaként is használni tudják majd a létesítményt, mellyel – megfelelő üzemeltetési modell mellett, az előbbiek figyelembe vételével – regionális edzőközpontként is érdemes számolni.

A tervpályázat eredményeképpen szerződő tervezőnek az Új Budapesti Velodrom építésével kapcsolatos közigazgatási hatósági eljárásokat a későbbiekben elfogadásra kerülő kormánydöntések alapján kell lefolytatnia, melyhez a tervpályázat Kiírója minden adminisztratív segítséget megad." (A kiírásból – a honlapon a díjazásra nem találtunk utalást.)

A zsűri tagjai: Benczúr László, Massányi Katalin, Orbán Csaba, Szalay Tihamér, Fegyverneky Sándor, Tóth Csaba, Szlovicsák István építészek, valamint Győr Attila művészettörténész.

Forrás: KKBK

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©