Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Sanghaj új innovációs-technológiai székháza
Az Experimentarium kígyózó rézhullámai a dinamizmus jegyében
Novemberben nyit a Jean Nouvel tervezte Louvre Adu Dhabi!
Kráterváros, meteorit beütéssel
Az alapkőletételt ünnepelte az operavilág az Eiffel Műhelyházban
A szegedi zsinagóga ismét a régi
A világ leghosszabb acélvázas hídja Skóciában
Látványos komplex sportfejlesztés indul Újpesten milliárdokból
A XI. kerületi Magyar Szentek Temploma közösségi térrel gazdagodik
Frank Gehry extrém alkotói fantáziájának határait feszegeti LUMA nevű tornyával
Makovecz Imre épületei közül a makói Hagymaház újul meg legelőször
Sajtóbejárás – az Agora Budapest a megvalósulás első fázisában
A Péterfia Corner szintenként eltolt, süllyesztett monitoraival új színfoltja Debrecennek
Címkék: Oslo, repülőtér, BREEAM


Megnyílt a világ legzöldebb repülőtere Oslóban
Java 2017. május 9.      
A mostani 115 000 négyzetméteres bővítéssel megduplázták az oslói repülőtér korábbi kapacitását. A bővítés során alkalmazott energiahatékony megoldásnak köszönhetően a reptér ezután helyi energiatermelést is folytat saját hasznosításra.

A Nordic tervezte a mostani bővítését is, ahogy közel 20 évvel ezelőtt az eredeti épületet. A 300 méteres résszel sikerült megőrizni a repülőtér eredeti arculatát, a kapacitását 19 millióról mégis 30 millióra növelték. Ezen kívül természetesen gondoltak az utasok kényelmére is. Lerövidítették a sétautat, vagyis a leghosszabb táv, amit meg lehet tenni, mindössze 450 méter. A vonatállomás is közelebb került, a szerelvény már a repülőtér szívében áll meg. A természetes fényt is előnyben részesítették.

Emeljünk ki egyet, a hatékony megoldások között! A téli időszakban az épületbe havat gyűjtenek és raktároznak, hogy azt nyáron a hűtésnél használhassák fel. Az ehhez hasonló megoldásoknak köszönhető, hogy ez a repülőtér lett az első a világon, ami elnyerte a BREEAM Excellence besorolást.

Ilyen korszerű, célirányos módszerekkel a tervezés képes volt a repülőtér ökológiai lábnyomát 35 százalékkal csökkenteni. Szinte csak újrahasznosított anyagokkal dolgoztak. Az új szárny a skandináv erdőkből származó fával épült, ezen kívül épültek impozáns, növényekkel dúsan borított zöld falak is. Újrahasznosított fémeket, és betont alkalmaztak az építkezés során, amit vulkanikus hamuval elegyítettek.

A teljes reptér szigetelését korszerűsítették, ezzel elérték a passzívház-szintet az energiafelhasználás tekintetében. Ennek és a helyi energia előállításnak köszönhetően a terminál energiafelhasználása 50 százalékkal csökkent.


Forrás. Tisztajövő.hu

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


DENKMAL
Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©