Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Sajtóbejárás – az Agora Budapest a megvalósulás első fázisában
A Péterfia Corner szintenként eltolt, süllyesztett monitoraival új színfoltja Debrecennek
Startra kész a látványos Pannon Park komplexum
Rekord idő alatt épült újjá a földrengéssújtotta olasz Amatrice városa
Hol tart a régi-új Lovarda építése a Várban?
Luxuslombház Fokvárosban
Horizontális szállóval összekötött ikertornyok épülnek Rotterdamban
Első osztályú irodaház épül a MOM Parknál
Lebegő fátyol rejti a sanghaji Képzőművészeti és Kulturális Központot
Skypark égi oázisa Hongkongban!
55 milliárdból megújulnak és önfenntartóak lesznek a magyar várak és kastélyok
Épül a Magyar Állami Operaház működését segítő Eiffel Műhelyház
Címkék: BIM, ÖAMTC, Osztrák Autóklub székháza, Christoph Pichler, Pichler & Traupmann Architekten


Az első BIM-el tervezett különleges épület az Osztrák Autóklub székháza!
Java 2017. július 24.      
Christoph Pichler és Johann Traupmann építészek által 2013-2016. között tervezett ÖAMTC ((Der österreichische Automobil-, Motorrad- und Touringclub ) multifunkcionális központi irodája felülről találóan, egy felnit ábrázol. Az összetett tömegű ikonikus épület tervezésénél a legkorszerűbb BIM technológiát alkalmazták.

Az épület tervezésénél maguk az építészek kezdeményezték a BIM használatát, amihez a SIDE – Studio for Information Design – csapatától kértek és kaptak segítséget. A kilencszintes, 230 m hosszú és közel 17 méter magas acél-üveg szerkezetű épület különleges körhomlokzata (ringfassade) nemcsak látványával hívja fel magára a figyelmet, hanem célirányos zajvédő funkciójával szűri ki a zajt. A mintegy 800 munkahelynek helyet adó ház alsó szintjei szerviz és vizsgáztató központ, alagsorában egy ügyfélszolgálati tér és shop kapott helyet, egy kellő hangulatot inspiráló, belógatott “sárga angyal" kocsival. A földszinten és első emeleteken konferencia termek, előadók, közösségi terek kaptak helyet. A felső szintjeit pedig öt ágban elhelyezett egyterű irodaszárnyak alkotják, a vizesblokkokkal a belső részen. A legfelső szintjén stílszerűen egy helikopter leszállópálya is helyet kapott. Az épület belső átriumos közlekedési rendszere központi szerepet tölt be. A felülnézetben a felni abroncsát alkotó acélszerkezetű kulisszafal nemcsak egyszerűen egy építészeti geg, hanem a kilencszintes épület irodaszárnyainak menekülőlépcsőit magában foglaló szerkezet is egyben.
A székház ügyfélpultjaihoz érve az ember letekintve láthatja az alsóbb szinten elterülő műhelyt, ahova a szerelők egy rámpán keresztül viszik le a javítandó autót. A pultok fölött nagyvonalú tér nyílik, mely egy lépcsővel köti össze a fogadóteret a lobbival.

Bécsben az U3-as metróvonal Erdberg megállója felől, akár gyalog is elérhető az ÖAMTC-központ!

Funkció: Osztrák Autóklub Szervíz és Központi Irodaház
Építész tervező: Christoph Pichler – Pichler & Traupmann Architekten Zt Gmbh.
Beruházó: ÖAMTC Osztrák Autóklub
Átadás: 2017. március 17.
Épület alapterülete: 15.000 m² amely 800 fő részére biztosít munkahelyet
Pontos cím: Wien Erdberg, Baumgasse 129., A-1030
GPS koordináta: N 48°18′ 92″, E 16°41′ 17″
Weboldal: https://www.oeamtc.at/


Forrás:Pichler & Traupmann Architekten
 

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:     
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Tibor 2017-07-25 11:48:27 #1

kis kiegészítés a BIM témakörhöz... A BIM nem egy program, azzal nem lehet tervezni - annál inkább egy gondolkodásmód, amit már a cikk jobban visszaadhatna, de itt nem ad magyarázatot rá. A gondolkodásmód alapvetően azt a szemléletet képezi le, amely során az egyes szakágak, tervezők egymás között a CAD programok[saját szakági programjuk] adta lehetöségeket kihasználva adják át, veszik át az adatokat - lehetöség szerint minimális adatvesztéssel - és így dolgoznak tovább a másik szakágtól kapott adatokkal, majd adják vissza az általuk bedolgozott további adatokat. Ezzel kerülhető el a későbbi szakági ütközés, a tervek összhangja nagyobb, a hibázás lehetősége csökken, és így az építés előtt tisztázni lehet számos, korábban a kivitelezés során kiderült hiba megoldását. Ez az az együttműködés, ami növeli a hatékonyságot, a koordinációval segítei az egyes szakágak közötti együttműködést, ez az, amiről a cím beszél. A BIM az a közös gondolkodásmód, ami mentén mindenki a SAJÁT CAD programját használva tud egy közös platfrom mentén párbeszédet folytatni a másik szakág tervezőivel.

OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm

Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©