Bejelentkezés: Regisztráció Elfelejtett jelszó
A szerző legújabb cikkei:
Nem mindenki örül a Zaha Hadid Architects új ikertornyainak
Lezárult a székesfehérvári Nemzeti Emlékhelyre kiírt építészeti pályázat
Ráncfelvarrás előtt a régi Europark bevásárlóközpont
Új Iskola New Yorkban: Erőd egy óriás ujjlenyomatával
Gyémántba szőtt tudomány
Duna-Buda tervpályázat: Nagy érdeklődés, gyér lelkesedés
Csőálom vagy rémálom?
Makovecz Imre Emlékközpont nyílt az építész egykori házában
Szegénynegyed, Sárkányváros és Mad Max övezet is lesz a kisvárdai élményparkban
Ez történik, ha Obama építészt játszik
Stan és Pan New Yorkban: Ikertornyok Hatherwicktől
Egy brutalista villaépülete a békeidőkből
Címkék: Budapest, Rákoskeresztúr, metró,


Magasvasút lesz a Rákoskeresztúrra vezető új metróvonal
sebesp 2018. január 7.      
Elkészültek a tanulmánytervek az M2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához. A folytatáshoz több út is bejárható.

Az M2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítésének előkészítésével kapcsolatos fejleményeket és terveket, feladatokat ismertette Riz Levente polgármester a Rákosmente önkormányzatának képviselőtestületi ülésén. A XVI. és XVII. kerület kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés 2015-ben biztosította az anyagi forrást a megvalósíthatósági tanulmány, az engedélyezési és kiviteli tervek kidolgozására. 2017 novemberében a tervező Főmterv leszállította a tanulmánytervet.

A rákoskeresztúri szárnyvonal kapcsán a tervezők négy különböző alternatívát vizsgáltak, három esetben a körvasútnál, a Rákos-pataknál ágaznak el a metró és a RákosHatvan vasútvonal mentén érné el a kerületet. A negyedik változat (fotó) szerint a HÉV-vonalból a Sárgarózsa utcánál fordulna jobbra, a Nagyiccei kiserdőt megvédve a felszín alá bukna, majd végig a felszínen haladva Akadémiaújtelepnél lép be a kerületbe, innen kéreg alatti vezetéssel folytatná útját Rákoskeresztúr városközpontig.

Ennek a nyomvonalnak a megvalósítása számottevően olcsóbb a többi verziónál: a tervezők összesen 123127 milliárd forintra becsülik a költséget, (míg a többi nyomvonal becsült 146190 milliárd Ft). Három megállót alakítanának ki a kerületben, az elsőt Akadémiaújtelepnél, a tervezett új vasúti megálló szomszédságában, a következőt a Kis utcánál, a végállomás pedig Rákoskeresztúr városközpont lenne. Minden kerületbeli állomásnál P+R parkolókat kell kiépíteni.

Jelenleg Rákoskeresztúrról 47 perc el jutni a Déli Pályaudvarra, ez a szárnyvonal kiépítésével 32 percre csökkenhet, az Örs vezér teret pedig a mostani 22 perc helyett 13 perc alatt lehet majd elérni, a Nagykörútig tartó menetidő 37 helyett 22 percre rövidülhet. Jelenleg 40 ezer ember használja Rákosmentéről a közösségi közlekedést, számuk a fejlesztésnek köszönhetően 55 ezerre nőne. A kivitelezés kapcsán az első ütem az Örs vezér téri átkötés és a XVI. kerületi szakasz megvalósítása, második ütemként Rákoskeresztúr következik, majd a városhatáron kívüli szakaszok.

A jogerős építési engedélyek reményeik szerint 2019-ben meglesznek, a projektek 2020 után elindíthatók.


Forrás: Rákosmente Önkormányzata képviselőtestületi ülésének polgármesteri beszámolója, facebook.com

 

Üzenet a szerzőnek Cikk küldése Nyomtatás Vissza a lap tetejére
Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: 4 (2 szavazatból)
Hozzászólások: (Csak teljes jogú tagok szólhatnak hozzá a cikkekhez!)
Eddig még nem érkezett hozzászólás.
OK


Velux
Austrotherm
Austrotherm
Archmaaik

Médiaajánlat | Impresszum   TervLap ©