hír Eiffel Műhelyház Magyar Állami Operaház

Az alapkőletételt ünnepelte az operavilág az Eiffel Műhelyházban


Java | 2017.09.08
Lerakták a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházának alapkövét csütörtökön Budapesten. A tervek szerint jövő év végéig megvalósuló beruházás helyszíne a Magyar Államvasutak Kőbányai úton található egykori Északi Járműjavító gigantikus szerelőcsarnoka, amely az Operaház művészeti és logisztikai központjaként működik majd tovább az átépítés után.

A 2019-re elkészülő épületben egy helyre költözik az opera kilenc gyártóműhelye. Megvalósul az operaház színpadával azonos méretű próbaszínpad is, a 400 fős Bánffy Kisszínház, mely a hétvégeken barokk, 20. századi, valamint kortárs művek bemutatására, kísérleti performanszokra is alkalmas lesz. A csarnokban kap helyet nyolc külső raktár díszlete és kelléke, továbbá 400 000 jelmez színvonalas tárolását teszi lehetővé. A tervek között szerepel egy több hektáros közpark kialakítása is.


A kivitelezés várható ütemezése

Az első, 2018. június végéig tartó szakaszban a bontási, tetőfedési, illetve acélszerkezeti és felületkezelési munkálatokkal kezdődik a kivitelezés, 2018. december elejéig pedig véget ér a második ütem, vagyis a szerkezetépítés, az épületgépészet és az épületvillamosság, a homlokzati munkálatok és a belső kiépítés is. A harmadik ütemben – mely 2017 decemberétől fél éven át tart majd – a külső munkákat végzik el: közműellátás, szennyvízelvezetés, víz- és elektromos hálózatok, trafó, közvilágítás, útépítés és forgalomtechnika.

Az alapkőletételi ünnepségen Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója ismertette: a beruházás előkészítése négy évvel ezelőtt vette kezdetét. A 220 méter hosszú és 110 méter széles, ezáltal Magyarország legnagyobb alapterületű ipari műemlékének számító épület átépítésére csaknem 20 milliárd forintot fognak költeni, ebből 14,1 milliárd forintot állami támogatás fedez. Az Eiffel Műhelyházban elsősorban szakmai háttérmunka fog folyni, de emléktermet szentelnek Feketeházy Jánosnak, az eredeti csarnok építészének, aki egyben az Operaház tetőszerkezetét is tervezte.

Az 1886-ban épített komplexum 2009 óta üresen állt, amikor 2015 nyarán a kormány úgy döntött, hogy az Operaház rendelkezésére bocsátja a 22 hektáros telek 6,7 hektáros részét, rajta a mintegy 25 ezer négyzetméteres szerelőcsarnokkal – idézte fel Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán főpolgármester-helyettes.

Az felújítás vezető tervezője Marosi Miklós (KÖZTI), kivitelező a Strabag Építő Kft.


Forrás, fotók: MTI / Papageno.hu

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár


Építési megoldások