droID | 2017. október 4.
     
Az idei év vízválasztó lehet az építőiparban, mind az építkezések számában, mind pedig az innovatív megoldások terén. De merre fejlődik ma az építőipar, és milyen valódi újszerű megoldások fogják szolgálni a fogyasztók érdekeit?

Az utóbbi 2-3 évben már elindult egy növekedési tendencia a magánépítkezések területén: a lakossági szektorban az újépítések száma megduplázódott, a tetőszegmensben például a felújítások-újépítések aránya 65–35%-ra javult. Ez a trend idén is megfigyelhető, ami egyidőben újfajta igényeket teremt és egyedi megoldásokat vár el a piactól. Ezzel az építőipari szereplők is tisztában vannak, ezért is fektet mindenki nagy hangsúlyt az innovációra, amely nem lehet más, mint a piaci igényeknek való megfelelés, amelynek pozitív hozadéka a fogyasztón csapódik le. Az elmúlt időszak nem bővelkedett ilyen fejlesztésekben, de az okosotthon-alkalmazások, a Thermo Protector vagy a rohamosan fejlődő napelemes rendszerek már valódi előrelépésnek számítanak a piacon.

Új igényként jelentkezett, hogy a magánszemélyek körében is egyre trendibb tetőtérben élni, sokan kívánják ennek mentén átalakítani a meglévő tetőterüket, vagy ennek szellemében megtervezni az építkezést. A Bramac 2017-es Construma szakvásáron végzett felméréséből viszont kiderült: a többség attól tart leginkább, hogy a tetőterek nyáron túl melegek, télen pedig túl hidegek lesznek, emellett pedig a rezsiköltségek növekedésétől is sokan félnek. Erre a problémára nyújt megoldást a Bramac idei innovációja, a 2017-es Construma-nagydíjas oCool Tetőrendszere, ami a hővisszaverő tetőcserepek mellett szakszerű átszellőzéssel és a tetőrendszer további elemeivel 48%-kal is képes csökkenteni egy átlagos ház téli fűtésszámláját (tesztekkel bizonyítva, Heusenstamm, Németország 2017). A hideg hónapok elteltével nyáron sem kell félni a tetőtérben, ugyanis ezzel a tetőrendszerrel akár 11 °C-kal csökkenhet egy tetőtér hőmérséklete a legnagyobb nyári kánikulában is, ami a klímahasználat 80%-kát is feleslegessé teheti. Ez pedig jelentős energia- és anyagi megtakarítást jelent télen nyáron egyaránt.

Bár tény, hogy mindenki fejleszt, változtat és új termékekkel rukkol elő évről-évre, de a kérdés az, hogy ennek milyen hatása lesz a piacra? A tetőiparban például ilyen irány az energiatakarékosságon túl a felületi innováció, hogy a beton erejét ötvözzük a kerámia szépségével, mert erre van igény, és pozitív hatása végül a fogyasztón tud majd lecsapódni.

www.bramac.hu

(x)

A szerző legújabb cikkei:
Kulturális Örökség Európai Éve
Acélos megoldások: Ruhagyártól a gyümölcsfeldolgozóig
Liget Projekt: helyreállítják a városligeti Rondó eredeti funkcióját is
Átadták a gödöllői Prime Rate Irodaházat
Kiállítással emlékeznek a Pesti Vigadó elődjére, az egykori Redoute-ra
Öko-létformák
Rados Jenő hagyatéka – kiállítás a Fugában
Elhunyt Csák Máté okleveles építészmérnök, festőművész
Terítéken a Király
Los Angelesben tartották az amerikai templombezárásokról készült magyar dokumentumfilm világpremierjét
Hullámzó teljesítmény után erősödhet az építőipar
Megújul a városligeti park
Egyedülálló organikus dizájn a HillSide-ban



Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: -3 (2 szavazatból)