hír exkluzív Metszet identitás

Identitásképző építészet az új Metszetben


Ware-Nagy Orsolya | 2018. július 12.
     
A Metszet 2018/3. számában olyan épületeket mutatunk be, amelyeknek erős identitásképző ereje van. Fővárosi és vidéki, magyar és külföldi példákat és változatos épülettípusokat ismertetünk.

A címlapon a Nemzeti Közszolgálat Egyetem új oktatási épülete látható, de a Ludovikán megvalósult teljes fejlesztést bemutatjuk: az oktatási épületen kívül a kollégiumot (Finta Stúdió) és a Sportközpontot is (Közti, Skardelli György). Az új kampusszal kapcsolatban fotópályázatot is kiírtak, amelynek kiválasztott alkotásai szeptember végéig az új oktatási épület előteréből nyíló kiállítótérben tekinthetőek meg – erről a Bevezetőben is olvashatunk.

Identitásképző külföldi példáink között szerepel a Louvre Abu Dhabi (Jean Nouvel) és Immerath új temploma (Johannes Klomp), valamint a Csoma Szobája Alapítvány szárnyai alatt megvalósult tanpói Napiskola. A Budapest-Vizafogón felújított Tours-i Szent Márton- és Flüei Szent Miklós-templomot két nézőpontból és számos fotóból ismerhetjük meg. Mi lehet identitásképzőbb egy nagy távolságokból is látható, jelszerű építménynél? – a velencei, Bence-hegyi kilátó erre remek példaként szolgál.

Mindezeken túl tudósítunk a Lipcsei Könyvvásárról és a Velencei Építészeti Biennáléról.

A Metszet folyóiratot itt lehet előfizetni.

A szerző legújabb cikkei:
Ez a nap a népi építészetről szól: TÉKA nap Taliándörögdön július 21-én, szombaton
Energia a homlokzatról – Grosspeter Tower, Bázel: a homlokzat, mint naperőmű
Érték, változás, közösség: Európa az örökségvédelem tükrében
Megalakult a Hudec László Emlékév Testület
A Ludovika Campus és Orczy-park fotópályázatának eredményhirdetése
Építésznők kiáltványa
Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás
Bjarke Ingels: a jövő védelmében
Megnyílt a Velencei Biennálé magyar pavilonja
Építésznők, legyezővel
Budapestet a világ második legszebb városának választották egy felmérésen
Lakó- és szállásépületek az új Metszetben



Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2: