sebesp | 2018. október 6.
     
Az MVRDV befejezte a fehér és arany színekben pompázó szórakoztató komplexumot, a The Imprint-et, a dél-koreai Incheon repülőtér mellett. Homlokzatait a közeli épületek elemeit ihlették, némi szürrealisztikus beütéssel – mondhatnánk Dali után szabadon.

A két épület beltéri szórakoztató parkot és éjszakai klubot foglal magába. Egyikben sincs igény természetes megvilágításra, így az MVRDV-nek lehetősége volt ablakok nélküli épületek megvalósítására. Ennek eredményeként a holland stúdió szabadon játszhatott az épületek homlokzatán, bár volt egy elvárás: illeszkedni a környező épületekhez.

A terv ezt úgy valósította meg, hogy a környező épületek homlokzatát a komplexum homlokzatán jeleníti meg. A leegyszerűsített épületformákat, árkádokat árnyékként hordja fel a homlokzatra.

"Azzal, hogy a környező épületeket elhelyezzük épületünk homlokzatain és a központi téren, összekapcsoljuk az Imprint-et a szomszédokkal" – mondja Winy Maas, az MVRDV elnöke és társalapítója. "Ez biztosítja a koherenciát. Hiszen a Paradise City nem olyan egyedi tárgyak gyűjteménye, mint Las Vegas, hanem valódi város."

A környező épületek kívánt lenyomatának elérése érdekében a The Imprint homlokzatát üvegszálas vasbeton panelek borítják. Mivel az összesen 3,869 panel közül sok egyedi, az építkezéshez szükséges öntőformák egyedileg kellett elkészíteni az MVRDV 3D-s modellezési fájljait felhasználva. A telepítés után ezeket a paneleket fehérre színezték, hogy hangsúlyozzák a formatervezésből származó eredeztetést.

Az aranyszínű rész a projekt legnyilvánvalóbban figyelemfelkeltő expresszív eleme, még az Incheon repülőtérre érkező utasok szemében is. Az aranysárga színt azzal érték el, hogy egyszerűen arany festéket használtak fehér szín helyett, és a homlokzatok éjszakai megvilágításával is kiemelték: míg a homlokzatok többsége alulról van megvilágítva, az aranyfolt felülről emelik ki. "A szűzies épületre aranyat loccsantottak. Ettől olyan, mintha a bejáratok éjszaka is a napfény sugarai is világítanák meg" – mondja Maas. "A bejövő repülőgépek utasai már látják ezt a "napot" az óceán felett, mint valami szívélyes üdvözletet Dél-Koreában."

A bejáratok, ahol a homlokzatokat úgy lebben fel, mint egy függöny, hogy felfedjék a tükröződő mennyezeteket és az üveg médiapadlót, felkeltve a belsőben folyó izgalmas történéseket. "A gondolkodás és a teatralitás tehát összevonható" – fejezte be Maas. "A mi designunkkal, az éjszakai menekülések után egy zen-szerű csend következik a nap folyamán, szinte szó szerint tükröződő helyzetet biztosítva a partik után.

Építész: MVRDV
Felelős cégvezető: Winy Maas & Jacob van Rijs
Partner: Wenchian Shi
Design Team: María López Calleja with Daehee Suk, Xiaoting Chen, Kyosuk Lee, Guang Ruey Tan, Stavros Gargaretas, Mafalda Rangel, and Dong Min Lee
Közreműködő építész: GANSAM Architects & Partners, South Korea
Homlokzat szakértő: VS-A Group Ltd
Burkolat szakértő: WITHWORKS
GFRC: Techwall
Világítás: EON SLD
Világítás szakértő: L’Observatoire International

Forrás: www.mvrdv.nl
Fotók: Ossip van Duivenbode

A szerző legújabb cikkei:
Minimál dizájn, maximál elegancia
Üvegvilla lebeg a tó felett
Nagy Csaba Prima Primissima díjas
Transzparens intimitás: új szárnyat kap a SOTE
Kicsomagolták a Királyi Lovardát
15 medencével épül újjá a debreceni strand + videó
Európa, majd a világ legjobb középülete díját is elnyerte a Néprajzi Múzeum új épülete
Szerény skót házikó lett az Év Háza Nagy-Britanniában
Rezsicsökkentés a tervezőirodáknál
Ötletpályázatot írtak ki a Városmajori Szabadtéri Színpad átalakítására
Egyre egyenesebb a pisai ferde torony
Napcsapdák és panorámás skybar a Népliget mellett
Megkezdődött a parkolóház építése a Liszt Ferenc repülőtéren



Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: -2 (3 szavazatból)