Java | 2019. január 15.
     
Közel tizenötmillió utas fordult meg tavaly a Liszt Ferenc reptéren, ahol mintegy 225 milliárd forint értékű beruházást terveznek a következő öt évre. Az elmúlt évben 14 867 491 érkező és induló utast kezeltek Ferihegyen, ami 13,5%-os forgalomnövekedést és 1,8 millióval több utast jelent az előző évhez képest.

Ezzel a bővüléssel a budapesti repülőtér Közép-Kelet-Európa leggyorsabban növekvő repülőterévé vált. A felszállások és leszállások együttesen 12%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, ami a járatkihasználtság javulását is jelenti. A schengeni övezeten kívüli forgalom részaránya 35-ről 37%-ra nőtt, így a nem-schengeni járatokat kiszolgáló B utasmóló megnyitása kifejezetten időszerű volt. A reptér forgalmának 49%-át a két nagy fapados, a Wizzair és a Ryanair adta.

2019-ben tervezik átadni a 20 000 m2-es Cargo City logisztikai központot. A tervekből kiderül, hogy a vasúti megálló nem a parkolóház alatt, hanem a hossztávú parkoló mellett, a föld alatt lenne. Innen a parkolóház és a szálloda között megépülő függőfolyosó vezet majd az új terminál épületébe, valamint a már meglévő 2B épületbe.

Az A oldalon 2024-ig mintegy 225 milliárd forint értékű beruházást terveznek, idén átadják az új, összesen kibővül a SkyCourt melletti épület, eltűnik a könnyűszerkezetes kiszolgálóépület, helyét egy új, a B termináléhoz hasonló móló váltja fel. Az új, 3-as terminálon egymással párhuzamos két új móló épül dupla gurulóúttal, így párhuzamosan mindkét oldal használható lesz. Az AIRportal.hu információi szerint ebben az épületben kap helyett a 2A-ról átköltöző utasfelvételi csarnok és az utasbiztonsági ellenőrzés is.

A fotón lévő jelmagyarázat szerint a repülőtéri vasúti megálló, illetve a múlt héten tendereztetett körforgalom kiviteli tervei már hatósági jóváhagyási szakaszban vannak, az új terminál és a 2A bővítése még tervezési fázisban van. Bár a terveken külön nem jelölik, de látszik, hogy a 2A terminál előtt, az Alfa gurulóúttal párhuzamosan megnagyobbítják a forgalmi előteret, és új gurulóutat alakítanak ki.

Az AIRportal.hu az ügyben megkereste a Budapest Airportot, akik megerősítették, hogy a grafikát ők készítették. További részleteket nem közöltek, de közzétettek egy felülnézeti fotót is.

Kiemelt kép: Kelvin Zyteng / Unsplash
fotó: Budapest Airport/Airportál
Forrás: Forbes.hu

A szerző legújabb cikkei:
Átlátszó templomfalak, állandóan változó fényjáték
Árapályerőmű sorozatgyártása indul
60 méter hosszú víz alatti üvegfalú alagút építéséről döntöttek a horvátok
Világszínvonalú versenyuszoda épül Zalaegerszegen
Nagyszabású egyetemi fejlesztés indul Debrecenben
Elérte legmagasabb pontját a Corvin Technology Park irodaház
Norvégia víz alatti autóutak építését teszteli
Lettország kulturális központjának óriásberuházását nyerte el a KÉSZ Csoport
Felülvizsgálják és újratervezik a debreceni intermodális csomópont beruházását
Hamarosan újra régi fényében ragyoghat a Pénzügyminisztérium a várban
Liuzhou "erdőváros" épül Kínában a Stefano Boeri Architetti tervei alapján
Az autonóm építészet díjnyertes prototípusa a Monte Rosa menedékház



Kérjük értékelje a cikket:    -2:   -1:   1:   2:      Összesen: -2 (1 szavazatból)


Hírlevél feliratkozás >>


Konferencianaptár

Tervlap
Archmaaik

Építési megoldások