A beruházás legfontosabb eleme az új B-jelű utasmóló lesz, emelyhez számos kiemelt fejlesztés is csatlakozik, mint a repülőtéri hotel, valamint logisztikai és biztonsági fejlesztések egész sora. Ez év végén kezdődnek az új utasmóló építési munkálatai, amelyek a tervek szerint mintegy másfél évig tartanak majd.
A világszínvonalú légikikötővé válás másik elengedhetetlen feltétele a szállodai kapacitás növelése egy modern, 21. századi szállodakomplexum képében, melynél valamennyi biztonsági kapu a legkorszerűbb technológia szerinti testszkennerrel rendelkezik majd. Ezáltal a legbiztonságosabbá válik a mai körülmények mellett. Fontolóra veszik új terminálok (2, 3C) építését is, de a meglévők check-in pultok számát mindenképpen növelik majd.
A légikikötő nagy gondja a megfelelő és zökkenőmentes infrastruktúra megvalósítása. A városközpont és a repülőtér közötti összeköttetés gyorsítása érdekében közúti és vasúti fejlesztést kell végrehajtani. Utóbbinál a pontos részletek még tisztázásra várnak, főleg azért, mert a vasutak építése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez, míg az üzemeltetés a MÁV-hoz tartozik. A gyorsforgalmi úttal kapcsolatban a mai forgalom kiszolgálásához is legalább kétszer kétsávos útra lenne szükség – nem beszélve arról, hogy a jövő évben úszó-világbajnokság lesz Budapesten, s talán még a 2024-es olimpia megrendezésére is sor kerülhet.
A Ferihegy felszíni parkolása is jelentősen átalakul majd.
Forrás: Portfolio.hu