Nyolc amerikai építésziroda mutatta be az Uber „Skyports” átszállóhelyekre készített koncepciótervét, amelyek a földi és a drón taxiflották csomópontjai lesznek.
Az Uber építészeti és mérnöki partnerei bemutatták néhány új légikikötő "skyport" tervét, melyek az Uber Air járműveinek leszállóhelyei lennének.
Nyolc cég 16 új tervet mutatott be a légikikötők számára. Az Uber azt tervezi, hogy az ingatlanfejlesztőkkel és a városok vezetésével együttműködve telepíti a parkolókházak és más alulhasznosított építmény tetejére.
Néhány éven belül elindulhat az Uber Air, és a Skyport Mobility Hub koncepcióval megvalósítható és fenntartható elképzelése valósulhat meg a kiszolgálni kívánt közösségek újfajta infrastruktúrájaként. „A most bemutatásra került tervek a kitőzött célokra összpontosítanak, és zökkenőmentes átmenetet biztosítanak a földi tranzitmegoldások, mint például az Uber Pool és az eVTOL repülőgépek között a közvetlen környezethez. Az építészek felelőssége, hogy elképzeljenek egy még nem létező világot, és azt valóra is váltsák. Ezért meghívtunk néhány innovatív építészeti céget, hogy elképzeljék, hogyan lehetne a Skyport csomópontjait integrálni Los Angeles, Dallas és Melbourne városi környezetébe." – nyilatkozta John Badalamenti az Uber Elevate-től.
Uberrel közös közlekedési jövőképünk terveit a felgyorsuló beszállás és felszállás élménye határozza meg, mely merész első lépés lehet a városi repülés jövőjének megvalósítása felé" – mondta Shannon Han, a SHoP Architects projektvezetője. "Az utazás élménye drasztikusan megváltozik, sokkal könnyedebbé válik. A tervezés során a pillanat közvetlenségének hangsúlyozására kerestük a megfelelő formát."
A SHoP Architects mellett a Gensler, a Pickard Chilton, az Arup, a Beck Group, a Boka Powell, a Corgan, a Humphreys & Partners Architects és a Mithun munkatársai foglalkoztak a projekttel.
A cég szárazföldi működését nem nézik ugyan jó szemmel mindenütt, de talán az égi utakon nagyobb szerencsével járnak majd, egyelőre a konkurencia szorítása nélkül.