A Melbourne történelmi negyedében található ház viktoriánus homlokzatát megőrizték, míg a hátsó részét teljesen átalakították. Matt Gibson Architecture + Design helyi építész iroda három pavilonra osztotta, amelyeket növényzettel ültetett udvarok választottak el egymástól és üvegezett hídal kötött össze.
Az újonnan csatolt, kontrasztos kiegészítésben a gyakran elsőbbséget élvező örökségvédelmi megközelítéssel szemben az eredményül kapott átalakítást különálló, hasonló melléképületszerű épületelemek sorozataként fogták fel, amelyeket udvarok választanak el egymástól.
A Fitzroy Bridge House eredeti homlokzatát megőrizték és helyreállították, helyet adva a nappali és étkező számára, amelyek egy nagy udvaron keresztül egy konyhával és egy családi szobával csatlakoznak az üvegezett folyosó segítségével.
A két épületrész emeletén hálószobák és fürdőszobák találhatók, amelyeket az udvar felett híd köti össze. A keskeny, alacsony üvegcsík kilátást nyújt, miközben minimálisra csökkenti a déli tájolás miatti túlmelegedés kockázatát.
Az otthon nyugati végén egy harmadik, önállóbb blokk ül a második udvar túlsó oldalán. Itt a földszinten garázs és stúdió, valamint egy dolgozószoba található, amely egy további hálószobává alakítható át.
Ezeket az új pavilonos elemeket az eredeti épületből nyert bontott téglákból építették, amelyeket mindenhol fehérre festettek, és az udvar felől fekete ablakkeretekkel tettek kontrasztossá. A fehér téglák határozzák meg az épület utcára néző északi homlokzatát, a fal permének emelkedése és esése rajzolja ki a lakóház tömbjeit és udvarait.
A belső terek új felületei ötvöződnek az eredeti házrész megtartott részeivel, amelyeket műemlékvédelmi felújításra köteleztek, mindezzel a nyitottság érzetét keltve a földszinten.
A halvány faburkolatok és a fehér falfelületek rugalmas elrendezésének célja, hogy növeljék a lakás "megnyitásának" vagy "bezárásának" képességét az udvar irányából. Az üvegezett sétány halvány függönyei áttetsző módon zárják a teret.
Az épület sokféle stíluselemet használ, már-már káoszként is felfogható, ugyanakkor a fehér felületek rendező ereje nyugodt eklektikává emeli az átváltoztatásban felsorakoztatott elemeket.
Forrás: Dezeen