A híd pillérei 50 méterre állnak egymástól, kivéve a folyót áthidaló szakaszt, ahol a fesztáv 100 méter. Az utolsó, tizenkilencedik előregyártott feszített vasbeton elemet a napokban illesztették végleges a helyére. Az új, 1067 méter hosszú híd felavatását az első forgalmi próbák után néhány hónapon belül tervezik, azt remélve, hogy Genova lakossága is részt vehet majd a megnyitón.
Az új szerkezet a tervezőjéről Morandi hídként is ismert, hatvanas években épült elődjét pótolja, mely két évvel ezelőtt dőlt össze. A 2018. augusztus 14-én bekövetkezett katasztrófa következtében a beton szerkezetű híd egy része leomlott, negyvenhárom ember halálát okozva.
Most a Renzo Piano tervei alapján készülő új híd utolsó betonelemének helyre emelése jelenti a szerkezetépítés befejezését, mely 620 nap alatt valósult meg. "Ez a híd nem csoda, hanem annak bizonyítéka, hogy Olaszországban a szakértelem és az akarat eredményre vezet" – mondta a tervező Renzo Piano.
A hídépítési munkákat a korábban kettészakított városrész rehabilitációjával egészítik ki, annál is inkább, mivel több mint ötszázan veszítették el korábbi otthonukat a híd körüli lakóépületek lebontása miatt. A rehabilitációs tervek kiegészítéseként városi park és gyalogoshíd is épül majd a tervek szerint Stefano Boeri, a Metrogamma és az InsideOut irodák közreműködésével.
A projekt olyan létesítmények hálózatából áll, amely a város számára a fenntartható mobilitáshoz szükséges infrastruktúrát, valamint intelligens épületeket kínál a kutatáshoz, tervezéshez és gyártáshoz. A völgy két oldalát összekötő vörös acél kör útvonalat képez kerékpárosok és gyalogosok számára, sőt, szélerőművel is fel van szerelve megújuló energia előállításához és elosztásához.
Forrás: designboom