A Faraday Future (FF) a jelenlegi Los Angeles-i bázistól az új kampuszba akar átköltözni, mely reményeik szerint elősegíti az iparagi újonc számára, hogy bővítse kutatását és fejlesztését. A vállalat nemrégiben jelentette be a világ legsebesebben gyorsuló elektromos autójának gyártását.
A 130 ezer négyzetméteres kampuszt a Mare Islandra tervezték, amely a San Franciscótól északra, a Napa-folyó torkolatánál fekszik. A MAD-nek a központ számára készült terve az FF futurisztikus járműveinek formájából és technológiájából merített ötleteket.
"Figyelembe véve az FF nagyra törő, már-már sci-fibe illő, titokzatos szürrealizmusát – egyben a működés alapjait is biztosítva – a MAD egy lenyűgöző szerkezeti megoldású, nyitott koncepciójú kampuszt tervezett" – mondta a stúdiót vezető Ma Yansong építész. A terv két lapos, fémes elemből áll, amelyek a helyszín préri tájképébe ágyazódnak, arra is gondolva, hogy a "földönkívüli" objektumok képesek legyenek megismertetni a munkavállalókat és a potenciális ügyfeleket az autóipari piac jelenlegi állapotával.
A tervezők összesen 20 000 négyzetméteres, sorba kapcsolt irodaházakat vázoltak fel. Ezek körkörös elrendezésűek, köztük udvarok és áthaladások vannak. A projekt fókuszpontja egy fényvisszaverő, szobrászian formált megfigyelő torony, amely fel fog emelkedni az épületek klaszterén. A látogatóknak egy "felhasználói élményközpont" áll majd rendelkezésére. Ebből a nézőpontból a leendő vevők képesek lesznek az elektromos autókat – és remélhetőleg a várva vart ufókat is – alaposan szemügyre venni, mivel azokat egy légies sínpályán a raktárból egyenesen a toronyba szállítják.
A kampusz épületének tetejét teljes egészében fotovoltaikus napelemek fedik majd le, amelyek elég energiát termelnek, hogy megfeleljenek a terület napi igényeinek. A torony szélturbinái kiegészítő energiát biztosítanak. A nagy tetőfedések, a felnyitható üvegezés és a belső udvarok célja, hogy csökkentsék a napenergiából adódó hőnyereséget, és elősegítsék a természetes szellőzést.
Forrás: Dezeen.com