A nagyok által leginkább csodált irodák listáján kizárólag nagy nevek szerepelnek, de ez nem is meglepő, hiszen a nemzetközileg is elismert cégek számára az építészeti minőség mellett a piaci jelenlét is meghatározó értékmérőnek számít. A tendencia erősödni látszik, hiszen egyre több a listán az építészeti „brand” előtérbe helyezése helyett a szolgáltatási színvonalra nagy hangsúlyt fektető, ezáltal üzleti értelemben is kiemelkedő teljesítményt elérő, úgynevezett kereskedelmi cégek száma.
Mindemellett az első három helyen végzett cég nyilvánosság előtt megjelenő arcai –a kik nevükkel fémjelzik ezen cégeket – is jelentős szerepet játszanak az eredményben. Norman Foster – akinek irodája évek óta dominál a csúcson – önmagában is jelentős név a szakmában, ráadásul sikeresen ötvözi az elkápráztatás és a nagyszerű marketing eszközeit az üzleti bizalom magas szinten tartásával. Herzog & de Meuron komoly, visszafogott fellépésével tud egyre több ügyfelet szerezni, míg a BIG alapítója Bjarke Ingels dinamikus személyiségével egyre több amerikai megrendeléshez juttatja cégét, és napjainkra a világ egyik legnagyobb építész alkalmazójaként tartják számon.
Fentiek olyan egyértelműen üzleti szempontok alapján működő óriáscégeket tudtak megelőzni, mint Gensler, AHMM (Allford Hall Monaghan Morris), SOM, AECOM vagy KPF (Kohn Pedersen Fox). Idén hiányzik a listáról a tavaly ötödik helyezett Zaha Hadid Architects, annak ellenére, hogy számos épületét adták át az elmúlt hónapokban.
World Architecture 100 2014 — a legcsodáltabb cégek randsora:
1 Foster & Partners
2 Herzog & de Meuron
3 BIG
4 Gensler
=5 AHMM
=5 SOM
=7 AECOM
=7 KPF
=7 OMA
=7 Renzo Piano
=7 Sanaa
=7 Snohetta
Forrás >>