A Brick Visual kisfilmje első díjat, a Zoa Stúdió pályaműve harmadik díjat nyert a CAD’oro építészeti animációs filmszemlén. Tavaly rendezték meg először az „archviz” filmszemlét, amely megmutatta, hogy hazánk a nemzetközi élvonalban van az építészeti vizualizáció terén, hiszen a nyertes magyar pályázók munkái a világ legjobb építészei által készített tervek bemutatására készültek.
2025 újdonsága, hogy a CAD’oro filmszemle együttműködésre lépett a D2 Conferences szervezetével, és a 10 éve Bécsben megrendezett konferenciát Budapestre hozta. A konferencián az Architectural Visualization szakterületen dolgozó szakemberek, művészek adnak elő.
Idén több pályázó több pályamunkát adott be (összesen 46-ot), és ami a legszembetűnőbb: már nemcsak magyarok pályáztak, hanem a világ 15 országából érkeztek pályamunkák (Ausztrália, Ausztria, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Egyesült Királyság, Egyiptom, Franciaország, India, Indonézia, Izrael, Kanada, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, USA).
A nemzetközi zsűri két kategóriában díjazta a műveket:
Független („non-comissioned”) kategória
- I. díj „OPUS40”, alkotó: Nicolo' Garonzi (Olaszország)
- II. díj „Sanctuary”, alkotó: Torkuma Shija (Nigéria)
- III. díj „Terra Cotta”, alkotó: Yauhen Liashchynski (Lengyelország)
Professzionális (comissioned”) kategória
- I. díj „National Museum of Archaeology in Rabat, Morocco”, alkotó: Brick Visual (Magyarország)
- II. díj „Armani Residences Diriyah”, alkotó: Binyan Studios (Ausztrália)
- III. díj „Sugar Valley”, alkotó: ZOA Studio (Magyarország)
Összesen 14 kisfilm jutott a döntőben, ezek, köztük a győztes pályaművek megtekinthetők a CAD'oro oldalán.
A közönségdíjat a több mint 1300 szavazatból 383 megszerzésével Matteo Bartoli (Olaszország) nyerte „Identikit” című kisfilmjével.
A konferencia résztvevőit lenyűgözte a filmek színvonala, mint mondták, a szakma legjobbjai mérkőztek, Brazíliától Indonéziáig, Kanadától Ausztráliáig. Nemcsak a pályázat jellemzője, hanem világjelenség, hogy a nívós építészeti alkotások, és így a nívós animációk is jelentős részben közel-keleti megbízók felkérésére készültek – a pályaműveket végignézve erről magunk is meggyőződhetünk. A CAD’oro pályázat egyedülálló, hiszen az építészeti vizualizáció (szakmai zsargonban „archiz”) alkotásait filmművészeti szempontból is értékeli.
Ez egy teljesen új művészeti ág, amit a nagyközönség most ismerhet meg az önálló, önmagában is élvezhető, érdekes műalkotásokon keresztül. Arra külön büszkék lehetünk, hogy ennek a területnek a legjobbjai között a fiatal magyar alkotók is ott vannak.