A 25 milliárdos beruházás jóvoltából nemcsak visszakapja eredeti szépségét Lechner Ödön remekműve, hanem új terekkel is gazdagodik. Például az üvegcsarnok ma galambdúcként szolgáló tetején kávézó nyílik, így nemcsak a madarak szemlélhetik közelről a Zsolnay-kerámiákat. A csarnok alatt pedig új kiállítótér épül.
A főigazgató szerint ugyanis Lechner eredetileg is tervezett ide egy reprezentatív teret, aminek a – ma raktárkánt használt – díszes előcsarnoka el is készült. A tervek szerint ez is közönségforgalmi funkciót kap a jövőben. A rekonstrukció után a jelenlegi négyszeresére, 8,4 ezer négyzetméterre bővül a kiállítótér, a múzeum alapterülete pedig 18,3 ezer négyzetméterről 24 ezerre növekszik, a kiállított tárgyak száma a jelenlegi ezerről 60 ezerre gyarapodik.
A felújítás lehetőséget ad arra is, hogy befejezzék a múzeum épületét. Ugyanis a Hőgyes Endre utcára néző sarok, ahová eredetileg az Országos Iparművészeti Tanodát szánták, soha nem épült meg. Itt azonban van egy kis probléma. A múzeum a 2012-es tervpályázaton győztes tervet, a Lukács és Vikár Építész Stúdió modern vonalú alkotását preferálta. Azért is, mert a beépítés a közgyűjtemény egyetlen lehetősége a modernizációra, oda helyezhetők el kompromisszumok nélkül a XXI. századi funkciók, mint az étterem, kávézó, egy nagy egybefüggő kiállítótér, kamiondokkoló, de itt lesz az új Dizájn Múzeum is.
A kormány, főleg a kormányfő azonban Lechner eredeti terveinek megvalósulását látná szívesen, a pénzéért, pontosabban az adófizetők pénzéért. Csakhogy az ide tervezett iskolára nincs szüksége a múzeumnak. Azzal, hogy hogyan sikerült a 120 év különbséggel született terveket úgy összevarrni, hogy a múzeum korszerűség iránti igénye, és a kormány historizálás utáni vágya is kielégüljön, a HVG heti száma foglalkozik. Úgy tudjuk, a homlokzat Lechneré lesz, a belső terek viszont modernek.
Forrás: hvg.hu
és Vikár és Lukács Építésziroda
Korábban itt és itt írtunk a projekt bejelentéséről