A Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének székházát nagyon sokan ismerik, igaz, nem MTESZ-székházként, hanem inkább metróállomásként. Nemcsak a 2-es metrót lehet onnan megközelíteni, a 2-es villamos megállói is az épület előtt vannak. A tér vitathatalanul legcsúnyább épülete értékéről megoszlanak a vélemények, ugyanakkor kiemelt helyen van, felújított, műemléki környezetben. Régóta próbálják hasznosítani, és az sem újdonság, hogy kinézte magának az Országgyűlés, és a képviselők megszavazták a kisajátítását.
Tavaly a kisajátítás után bejelentették, hogy megkezdték a felújítás előkészítését. Úgy tervezték, hogy felújítás után a képviselők és munkatársaik kaptak volna irodákat a székházban. A tervek között szerepelt az is, hogy földalatti folyosóval kötik össze az új irodaházat az Országházzal. A homlokzat átalakítására ötletpályázatot írtak ki, amiről mi is beszámoltunk.
Bontásról korábban nem gondolkodtak, de kiderült, hogy a székház tartószerkezete rossz állapotban van. Wachsler Tamást, a Steindl Imre Program vezetője elmondta: a munka az eredeti menetrend szerint haladt, kiválasztották azt a vállalkozást, amely a végleges terveket is elkészíti, és ezzel párhuzamosan felmérte az épületet.
Megállapították meg, hogy a vasbeton szerkezeti elemek rossz állapotban vannak. A hatvanas években, amikor előkészítették az építést, nem számoltak azzal, hogy a Duna áradása miatt időről időre vízben fog állni a pince egy része. A szerkezeti elemeket cserélni lehetne vagy megerősíteni, a szigetelés is pótolható lenne, de ennek költségei nagyon magasak lennének.
A jelenlegi budapesti építészeti tisztogatás dzsungelében persze az is előfordulhat, hogy egy kortárs épület helyett a Hütl Dezső féle "korhű" palotahomlokzat megvalósításának szándéka is nyom a latban, és ez is befolyásolja a döntést.
Forrás: Realista.hu