Méretes, ívelt üvegablakok borítják az épületet, ezáltal napfényben fürdő barátságos belső terekkel találkozhatunk.
Két műhelyben mutatják be a világhírű órák összeszerelésének meglehetősen bonyolult folyamatát, mivel 648 darab alkatrészt kell összeilleszteni egyetlen remekművé. A kiállításon mozgó alkatrészekkel szemléltetik az óra belső, precíz működését. A 300 darabos gyűjteményt bemutató, spirál alakú épületbe vezető túra a régi műhelyből indul ki, s az érdeklődők az óramutató járásával megegyező irányban haladva juthatnak el a BIG által tervezett üvegfalú múzeumba, mintha a múltból a jövőbe érkeznének. Odabent a márka egyik ikonikus modelljét, az 1899-ben debütált Universelle-t helyezték a középpontba: az óra egy méretes üveggömbön pihen és további nyolc híres óramárka veszi körül, melyek a nap körül keringő bolygókat szimbolizálják. A szellemes és látványos kiállítótér a német Atelier Brückner stúdió szárnyaló fantáziáját dicséri.
Az évente negyvenezer órát gyártó, felsőkategóriás Audemars Piguet-nek olyan ismert rajogói vannak, mint a futballista Lionel Messi, a kosárlabdázó LeBron James és a teniszező Novak Djokovics. Kultikus modellje az 1972-ben debütált Royal Oak, ami egyedi megjelenésével és üzenetével akkoriban újraértelmezte a luxusórákról alkotott képet. A Royal Oak elsőként állt elő olyan rozsdamentes acélszíjjal, amely arany- vagy platinabevonatot kapott.
A múzeum tetejét üde, zöld pázsit fedi.
Forrás: Dezeen, Roadster