A tervezők 2017 végén egy 185 és egy 151 m magas torony terveit nyújtották be engedélyezésre.
Az építészek szerint a projekt 2000 új munkahelyet és 260 új otthont valósítana meg a térségben, de a terv kritikusai felhívják a figyelmet a tornyok magasságára és arra, hogy az a magánberuházás egy buszpályaudvar lerombolásával járna együtt.
A két torony, amelyeket egy tízemeletes épületrész kötne össze egymással, irodákat, kiskereskedelmi egységeket, szállodát és lakásokat foglalna magában. A látványtervek két egyenes vonalú tornyot mutatnak, a teljes épületmagasságon végighúzódó üvegezést a néhány szintes egységeket összefogó íves rácsozat tagolja, helyenként pedig a homlokzati sík visszahúzása jelenik meg, amely teraszok kialakítását teszi lehetővé.
A Zaha Hadid Architects (ZHA) szerint a terv "a többi, erre a területre tervezett jövőbeni fejlesztés magasságához igazodik". A terület a Temze déli partjának nyugati szakaszán fekvő Vauxhall, Nine Elms, Battersea keretövezet része, amelyben lehetővé tették a magas épületek megvalósítását. Mások amiatt aggódnak, hogy a mindössze 13 éve, 4,5 millió fontból épült buszállomás hatalmas tetőzete által létrejött viszonylag tágas, fedett közteret a ZHA terve elnyomja majd.
A területen egyébként szinte követhetetlen tempóban nőnek ki a földből az új épületek. A három évvel ezelőtt még szinte teljesen beépítetlen területen mára manhattani sűrűséggel tornyosulnak egymás hegyén-hátán az új épületek.
Ezidáig a ZHA Londonban csak középületeket tervezett – az Aquatics Center-t és a Serpentine Sackler Gallery-t – így ez lehetne az első magas épületük hazai pályán.
Forrás: Dezeen.com