Az építtető vállalat a Hasami (Haszami) kerámiák és porcelánok piacvezető gyártója. A Nagaszaki prefektúrában a 17. század eleje óta gyártanak és adnak-vesznek kerámiákat.
A vállalat márkaboltjának felújításakor Yusuke Seki-t (Juszuke Szekit) bízták meg, hogy váltsa valóra ezt az egyedi belsőépítészeti elképzelést. Az üzlettér és bemutatóterem anyaghasználatában nem mondható szokványosnak, hiszen a padló és a dobogó kézműves porcelán tárgyakból készült. A tervezési helyszín és a körülmények megfelelő keretet biztosítottak az extravagáns ötlet megvalósítására, ami nagyon is passzol az üzlet portfóliójához. Seki tolmácsolásával a Hasami porcelánok hagyománya egyesült a helyi környezettel. A bemutató üzlettér emelt padlószintjével önmagában jelképezi az üzlet kínálatát. A porcelánpadló különleges élményt és új értelmet ad a belső térnek.
A porcelán padló 25 000 darab, betonnal kiöntött, a környező porcelánkészítő műhelyek kézműves termékeiből készült. Japánul Shinikiji-nek (Sinikidzsi) nevezik a magas hőfokon kiégetett fehér porcelánokat. A beton kiöntés segít megerősíteni a törékeny termékeket. Ezeket Seki téglaként használva építette fel a magasított padlójú bemutatóteret.
Az égetett kerámiákat körülbelül 400 éve készítik a környék kemencéiben, úgyhogy a különleges belső tér nem csak a japán porcelángyártás jelenét, hanem gazdag múltját is reprezentálni hivatott.
Mindenesetre – a betonnal történő megerősítés ellenére – reménykedjünk, hogy nem tér be a közmondás hírhedt elefántja…
Helyszín: Nagaszaki Prefektúra, Japán
Megbízó: Maruhiro Ltd.
Megvalósulás éve: 2015
Építészet: Yusuke Seki
Fényképek: Takumi Ota
Forrás: ArchDaily