Jelentős infrastrukturális fejlesztések várhatók a következő években a Liget-projekt nyomán, ami az érintett járatok megújítását és kapacitásának bővítését egyaránt jelenti – tájékoztatott a Liget Zrt. sajtóosztálya. A Liget Budapest, amely Baán László projektvezető miniszteri biztos korábbi nyilatkozata szerint a romkocsmanegyedhez hasonlóan önálló márka lehet a jövőben, a mostani 4,5 millióhoz képest várhatóan akár 6,2 millió látogatót vonz majd. Ezt a látogatótömeget a közlekedési hálózatnak is ki kell tudnia szolgálni. A nyilvánosságra hozott tervezett átalakítások között ezért például a Városligeten belüli tömegközlekedés megoldására elektromosbusz-járat indítása, biciklisávok létrehozása, az eddigi négy mellé hat további Bubi-állomás telepítése is szerepel. Emellett újratervezhetik a P+R funkciókat a kapacitásbővítés jegyében, ami elsősorban a magyar látogatók számára lehet megoldás, hiszen a hazánkba többnyire repülővel érkező turisták a közösségi közlekedést veszik igénybe.
Mindezek mellett a közösségi vonalakon a kapacitás bővítése várható, és az új intézményekhez igazítottan alakíthatják át a megállókat. Új buszsávokkal, forgalomtechnikai megoldásokkal biztosítanák a közösségi közlekedés elsőbbségét. A 74, 75 és 79-es trolibuszok a liget helyett a Dózsa György úton mennek majd végig, ez részben már meg is valósult. A Liget Zrt. tájékoztatása szerint mindezek mellett felújítják és bővítik a kisföldalattit, csökkentik a követési időt és hosszabb szerelvényeket állítanak forgalomba, továbbá egy új megállót építenek a Hungária körúton, amely az 1-es villamossal való kapcsolatot segíti.
A rekonstrukció során új állomás létesítése is tervben van a Hungária körútnál, ennek köszönhetően a múzeumokat könnyebben megközelíthetik majd a látogatók. A biztosítóberendezések cseréjével azonban legfeljebb 10-20 százalékos kapacitásbővítés érhető el a Budapesti Metróért Egyesület (BUME) szerint, de ezt a többletet szinte teljes egészében felemészti majd az új megálló kiszolgálása. Bíró Endre úgy vélekedett, hogy egy teljes átalakítás során érdemes lenne megfontolni a vonal meghosszabbítását a Csáktornya parkig. Ha más kötött pályás csatlakozást keresünk a környéken, akkor az 1-es villamossal is számolhatunk, amely ugyan nem közvetlen, de igazából csak rövid gyaloglást igénylő összeköttetést jelent a Városligethez. A budapestiek számára ez már most is kedvelt módja a terület megközelítésének, a belváros felől érkező turistáknak azonban nem jó alternatíva, mert nem átszeli, hanem egyfajta körvasútként öleli körbe a belvárost, a legtöbb részén nem halad át.
A fővárosi trolihálózat jelentős része viszont érinti a Városligetet, ráadásul a belváros egyes részeit köti össze vele, így kiváló megközelítési lehetőséget biztosít a turistáknak is. A járatok sűrítése tervben van, igaz, a nagyobb kapacitás eléréséhez érdemes lenne csuklós trolikat forgalomba állítani. Ahol eddig ez nem történt meg (70-es, 74-es járatok), ott új járművek beszerzésére lenne szükség. A 30-as buszcsalád (30, 30A, 20E) fejlesztése is tervben van. Mivel ezeknek a járatoknak nem sűrű a követési idejük, így jóval több utast lehetne szállítani további buszok üzembe helyezésével. Mind a trolik, mind az autóbuszok akadálymentes közlekedését, gyorsítását segítik a tervek szerint kialakítandó újabb buszsávok is.
Forrás: www.vg.hu