A Wallmakers találó elnevezésű rezidenciája a környéken eldobott, újrahasznosításra alkalmatlan játékokat használ szerkezeti elemként, és a külső falakon belüli dekorációként.
A Toy Storey koncepciója az eldobott játékok felhasználásának gondolata körül forog, és ezen keresztül közvetíti az üzenetet. A mintegy 6 200 eldobott játék újrahasznosításával a keralai villaépület a nosztalgia és a gyermekkor élő emlékművévé válik, miközben környezetvédelmi aggályokat is felvet. A műanyagnak ugyanis sikerült behatolnia mindennapi életünk szinte minden területébe, beleértve a világ játékainak 90%-át is, ami nagyon távol áll a hagyományos indiai gyermekkortól, a szabadtéri játéktól és a fajátékoktól. A megunt, eldobott játékok pedig ugyanúgy környezetkárosítók, mint az üdítős palact, vagy a bevásárlószatyor.
Az épületet perforált, íves falak borítják, amelyek tömörített, stabilizált földtéglákból, Mangalore csempékből és játékokból állnak. Úgy tervezték, hogy beszívja a fényt és lehetővé tegye a keresztszellőzést a lakótéren keresztül. A tetején vasbeton tető ül.
Négy, egyenletesen elhelyezkedő bejárat képez nyílásokat a homlokzaton, amelyet egy a környező növényzetre néző konzolos veranda ölel körül.
Belül a lakóház első emelete nyilvános és privát szegmensekre oszlik. A nyilvános oldalt egy nagy nappali határozza meg, míg a privát oldalt egy nyitott terű konyha, és egy hálószobák szegélyezte étkezősarok alkotja.
A ház lakói gyakran vendégül látják szomszédaikat és a közösség tagjait, így gyakran sokan gyűlnek össze a házban. Ezért az emberek által látogatott terület el lett különítve az ügyfél családjának személyes tereitől.
A japán stílusú shoji paneleket válaszfalakként használják az egész belső térben, így engednek fényt minden térbe, és összekapcsolják a privát és a nyilvános területeket.
A helyszín domborzata lehetővé tette egy rejtett pinceszint hozzáadását, amely könyvtárral és hálószobával rendelkezik, és a felső emeletről egy központi lépcsőn keresztül érhető el. Az épületet üvegmennyezetű belső udvar metszi át, amely további napfényt enged be a belső térbe.
Képek: Syam Sreesylam és Althaf Rasheed