A Related Companies, a Hudson Yards mögött álló fejlesztő bejelentette, hogy a Vessel látogatható lesz, de szigorúbb öngyilkosság-megelőzési biztonsági intézkedésekkel. A megnövelt biztonságot acélháló burkolattal érik el, hogy megakadályozzák az emberek leugrását teraszairól. A hajó legmagasabb platformja azonban továbbra is zárva marad.
Az intézkedés magában foglalja a padlótól a mennyezetig érő acélhálót a látványosság átjárható tereinek nagyobbik részén. A fejlesztő azt reméli, az egyedülálló élményt, amely látogatók millióit vonzotta a világ minden tájáról, sikerül megőrizni.
A 2021-es bezárás nem az első alkalom volt, hogy ki kellett rekeszteni a nagyközönséget. 2021 januárjában egy 21 éves férfi halála után már egyszer bezárták az ikonikus építményt. Ő volt a harmadik ember, aki ott vetett véget életének, egy 24 éves nő 2020 decemberében és egy 19 éves férfi 2019 februárjában történt öngyilkosságát követően, még röviddel az épület hivatalos megnyitása előtt.
Korunk "instragrammolható" divathullámának velejárója, hogy néhányan híres, látványos, egyedi, könnyen felismerhető háttér előtt pózolva próbálnak nagyobb nyilvánosságot szerezni maguknak. A háttér, legyen az egy táj, egy épület, vagy egy étterem valójában sohasem érdekli őket, pusztán önmaguk, a hírnevük, vagy akár a követők számával egyenes arányban növekvő reklámbevételük.
Mások pedig, akik éppen valamilyen válsággal kénytelenek megküzdeni, nehéz lelkiállapotukban könnyen összetévesztik az igazit a virtuális valósággal, és utolsó esélyt keresve helyezik színpadra végzetes lépésüket.
A látványépítészet korunk sajátja, melyhez vállalkozások és politikusok mint marketingeszközhöz egyre több érdeklődéssel fordulnak. Sajátjuk, hogy a pillanatot hevében fogannak, mondanivalójuk, funkciójuk messze alul marad az egyszerű ember csodálatát kiváltó hatásuktól.
A mellékhatások meg ..., na de kérem, mindennek megvan a maga ára.
Képek: commons.wikimedia.org