Legutóbb 2019 3. negyedévében láthattunk ennél magasabb számot. Április és június között ugyan 140 milliárd forint értékben kezdődtek meg építési munkák, de az első féléves adat összességében nem kiugró a gyengébb első negyedévnek köszönhetően, így az első hat hónap számai az utóbbi félévekhez hasonlóan alakultak, csak kismértékű növekedést mutattak. A második negyedév kiugróan magas Aktivitás-Kezdési értéke egyértelműen a kimagasló útépítési számoknak tulajdonítható, hiszen vasútépítési kivitelezések alig indultak.
Április és június között jóval több út-és vasútépítés fejeződött be, mint az év első három hónapjában. Az út-és vasútépítéseken belül a javuló második negyedéves érték a vasútépítésekhez köthető, 74 milliárd forint értékben fejeződtek be projektek áprilistól júniusig, amely az elmúlt évek legmagasabb száma. Ehhez képest a befejezett útépítések összege mindössze 16 milliárd forintot tett ki, az első negyedéves 9 milliárd forint után. Az Aktivitás-Befejezés mutató az első félévben a magas második negyedéves számok ellenére elmarad az előző év első és második félévében mérttől. Az első hat hónap alatt utoljára 2019 1. félévében fejeződtek be az ideinél kisebb összegben beruházások. A következő negyedévekben azonban további jelentős értékben készülhetnek el út- és vasútépítési projektek, a beruházások várható átadási ideje alapján az idei évben az Aktivitás-Befejezés mutató értéke az elmúlt évek egyik legmagasabbja lehet.
Nyáron már befejeződött az M30 gyorsforgalmi út Miskolc és Tornyosnémeti közötti A szakasza, és várhatóan az idén elkészül a B és C szakasz is. Várhatóan átadják az M44 gyorsforgalmi út Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszát, valamint az M80-as gyorsforgalmi út Körmend és Rábafüzes közötti szakaszát.
A vasútépítések között a nyáron már átadásra került, a Kelenföld-Pusztaszabolcs vasúti vonalszakasz II. üteme, és a tervek szerint többek között befejeződik a 80. számú vasútvonal Rákos és Hatvan közötti vonalszakaszának rekonstrukciója is.
A cikket írta: Tancsics Tünde (Eltinga)