A zsűri:
Kósa Lajos elnök, Nagy Ervin társelnök, Pajna Zoltán tag, Aczél GáboR tag, Csomay Zsófia tag, Dajka Péter tag, Győrffy Zoltán szakmai titkár, Koller József tag, Kováts Ákos tag, Szabó István, tag, Viszlai József tag, dr. Peterdi Anikó jogi szakértő
A felhívásból:
Az Intermodális Közlekedési Közösségi Központ, valamint környezete városépítészeti, építészeti és közlekedéstervezési eszközökkel történő rendezése érdekében a jelen tervpályázati kiírásban megfogalmazott tervezési program megvalósítására a Kiíró nyílt építészeti tervpályázati formában keresi, illetve választja ki a legjobb tervjavaslatot és a feladat elvégzésére alkalmas tervezőt.
A tervpályázat legfőbb célja, hogy a Debreceni Nagyállomás és a Petőfi tér Debrecen városszerkezetében elfoglalt helyéhez és közlekedési rendszerében betöltött kiemelt szerepéhez méltó módon, a terület előnyös adottságait kihasználva újjászülethessen.
A Nagyállomás (Petőfi tér) a város közösségi közlekedésének központja, a város természetes és tradicionális „intermodális” csomópontja. A tervpályázat fejlesztési területe a Debrecen Nagyállomás területe és annak környezete, illetve a Petőfi tér.
A tágabb értelemben vett tervezési (beavatkozási) határok kelet-nyugati irányban a 4. sz. Fő út (Erzsébet utca) Szív utca és a Sumen utca közötti szakaszára terjednek ki, ezen a területen kell a forgalmi kapcsolatokat megoldani. Észak-déli irányban a tervezési határ a Petőfi tér északi végén (Holló János utca), valamint a vasúti területen a 14. sz. vágány után záródik. Tervezési terület a vágányterület azon szelete is, mely a jelenlegi nagyállomás előtt, attól délre helyezkedik el.
A tervezési területre vonatkozó földhivatali alaptérképeket a tervpályázati kiírás 06. sz. melléklete tartalmazza.
A tervezési terület - amennyiben a pályázó megítélése szerint még egyéb területek bevonása, kapcsolatok kialakítása is szükséges - indoklás mellett bővíthető. Az IKKK létesítményeit az „építési helyként” megadott területen javasolt elhelyezni, e területből azonban a pályázó indoklással kiléphet.
A megadott tervezési határok az alábbi helyrajzi számokat érintik (46 ingatlan):
9568/1, 9558/5, 9558/4, 9555/5, 15008, 9555/4, 9558/2, 9558/3, 9548/6, 9555/2, 9555/3, 9554/1, 9554/2, 9553/2, 9546, 9545, 9543/2, 9543/3, 9543/4, 9543/5, 9437/3, 9437/1, 9437/2, 9374, 9558/6, 9556, 9637, 9300, 9672, 9061, 9558/1, 9571, 9737, 9572/13, 9813/1, 9566/3, 9570, 9566/1, 9566/2, 9567, 9568/3, 9930/1, 9569/1, 9929/3, 9953/1, 9764/40.
A tervpályázat keretében a pályázóknak az alábbi főbb elemekre kell tervi javaslatot tenniük:
a) Az IKKK épületének és kapcsolódó építményeinek építészeti megfogalmazása a Nagyállomás jelenlegi épületeinek megtartása vagy elbontása mellett;
b) Az IKKK környezetének tervezése, a Petőfi tér városi térként történő újragondolása összhangban a tér meglévő városszerkezeti és építészeti adottságaival és a tervezett intermodális csomópont kialakításával;
c) Az IKKK és környezetének minden közlekedési ágra kiterjedő közlekedési kapcsolatrendszerének kialakítása;
d) A létesítményhez kapcsolódó, ütemezve megvalósítható távlati fejlesztési javaslatok megfogalmazása.
Az IKKK megvalósíthatósága érdekében a Kiíró funkcionálisan jól működő, magas építészeti minőségű és értelmes takarékossággal, elérhető műszaki eszközökkel megvalósítható javaslatokat vár, melyek alapján a tervezett intermodális csomópont és környezete a XXI. századi kor elvárásainak megfelelően, kiemelkedő színvonalon kerülhet kialakításra.
A tervezési feladat megvalósítására legjobban alkalmas, közlekedéstechnikai szempontokat, funkciókat megvalósító, leggazdaságosabban üzemeltethető tervjavaslat (pályamű) kiválasztása, melynek szerzőjével a Kiíró tervezési szerződést kíván kötni az Intermodális Közlekedési Közösségi Központ engedélyezési, valamint kiviteli tervdokumentációjának elkészítésére.