"Az előttünk álló másfél évben nyolcmilliárd forintnyi forrást fogunk elkölteni. Ez építkezéseket is fog fedezni. Visszaállítjuk az egykori testőrség épületét, a lovardát is" - jelentette ki L. Simon László.
"Továbbra is markánsan azt az álláspontot képviselem, hogy a Lánchíd utcából az autókat zárjuk ki. Egyelőre egy kompromisszum körvonalai látszódnak: a hétvégékre legyen kizárva a forgalom. Tartósan mindenkinek érdeke: ott lakóknak és a turistáknak is, hogy egy budai korzó jöjjön ott létre. Az látszik, hogy a fonódó villamos elkészültével a 86-os busz teljes egészében elhagyható lesz. A hosszú távú tehercsökkentés érdekében a forgalomkorlátozás már most bevezetendő lesz" - hangsúlyozta a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
"A Budai Vár II. világháború előtti állapotának visszaállítása részlegesen és folyamatosan zajlik, egy tízéves programban gondolkodunk, de ez sok tényezőtől függ. Három szempontot kell a bizottságnak, a tervezőknek és a kormánynak egymás mellé tennie és összehangolnia: mi az, ami hitelesen és szakszerűen helyreállítható és helyreállítandó, a másik, hogy mi az, ami semmiképpen sem állítható helyre építészeti és egyéb más okok miatt, és azokkal mit kell tenni, a harmadik pedig az, hogy a korábban feltárt és feltárandó középkori részek milyen módon illeszthetők mindehhez" - ismertette L. Simon László.
"A Vár kormányzati és reprezentációs funkciója nem kerülhető és kerülendő el. Egy 2004-es kormányhatározat szerint a szocialisták is azt mondták, hogy ez nagyon fontos cél. Ugyanakkor óvatos lennék, mert mi most elsősorban a palotára fókuszáltunk, a Miniszterelnökség egy része pedig a karmelita kolostorba és a mellette lévő, jelen pillanatban üresen álló telkén felépítendő új épületbe költözne. Az egykori tábori püspökség épületét nem bombázták le teljesen a háborúban, utána lebontották, most az üres telek újra beépülhet" - emelte ki a Miniszterelnök parlamenti államtitkára.
Forrás: inforadio.hu