hír

A Skanska új biztonsági előírásokat alkalmaz az irodáiban


d.adel | 2020.06.26

A Skanska új szabályokat vezetett be és átalakította a munkahelyeit, hogy lehetővé tegye a vállalat dolgozóinak biztonságos visszatérését az irodákba Közép-Kelet-Európában.

A Care for Life Office Concept, a Skanska bérlőinek támogatására irányuló új ajánlat ajánlásokat és tanácsokat tartalmaz az új higiéniai és biztonsági előírásokra, a Skanska épületekben megtalálható jelenlegi technológiák átalakítására, illetve az irodai területek átszervezésére vonatkozóan.

A Skanska közép-kelet-európai kereskedelmi fejlesztési üzletága vezető szerepet tölt be az irodai ingatlanpiacon, négy ország, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Magyarország és Románia tíz városában működik. 2020 márciusában a koronavírus-járvány miatt a Skanska számos biztonsági óvintézkedést vezetett be az irodai környezetben, illetve a projektek építési területein dolgozó alkalmazottai számára, hogy gondoskodjon az emberek biztonságáról, valamint lassítsa a koronavírus terjedését. A Skanska alkalmazottakat arra kérték, hogy amikor csak lehet, távmunkában dolgozzanak. Ezzel egyidőben a vállalat műszakokra épülő rendszert és további ellenőrző intézkedéseket vezetett be az építési területeken, megerősítette az eddigi, illetve életbe léptetett néhány új higiéniai szabályt. A kialakított rendszer lehetővé tette a vállalat számára, hogy a járvány által okozott kihívások ellenére a projekteken történő munka tovább folytatódjon, így a Skanska irodaházak nagyobb késedelem nélkül készülnek el, és a Nordic Light Trio, a Skanska Magyarország legújabb projektje is hamarosan átadásra kerül.

A Skanska gyorsan tudott átállni erre a munkamódra nagyrészt köszönhetően a vállalatnál már korábban is létező munkaidőre vonatkozó előírások és távmunka szabályok rugalmasságának, valamint a digitális eszközök széleskörű használatának, amelyek nagyban megkönnyítik a virtuális megbeszéléseket és a mindennapi feladatokat.

A Skanska Magyarország alkalmazottai fokozatosan térnek vissza az irodákba szigorú összhangban a korábban elkészített ütemtervvel és az összes szükséges biztonsági intézkedéssel. A közösségi távolságtartás szabályainak betartása érdekében minden egyes héten csak a teljes alkalmazotti létszám fele tartózkodik az irodában. Az intézkedéseket és a helyzet alakulásával kapcsolatos folyamatos híreket széleskörűen, minden egyes elérhető kommunikációs csatornán közlik, hogy a munkavállalókat gyorsan és közvetlenül tájékoztassák. Annak érdekében, hogy az új kialakításról a csapat egyértelmű előírásokat és információkat kapjon, a munkahelyen speciálisan tervezett, a társadalmi távolságtartás szabályainak betartását elősegítő vizuális jeleket helyeztek el. Ezek között minden egyes területre vagy helyiségre vonatkozó ajánlásokat, illetve általános, követendő szabályokat tartalmazó táblák és padlójelzések vannak.

“Az emberek egészsége és biztonsága elsődleges szempont minden egyes Skanska vezetői döntés során. Mivel a csapat egyre több tagja visszatér munkahelyeinkre, a Skanska irodák emberközpontú környezetet biztosítanak annak érdekében, hogy az emberek biztonságban érezzék magukat. A csökkentett ülőhelyszám, a fertőtlenítő állomások telepítése, az üres asztalra vonatkozó előírás, valamint a társadalmi távolságtartással kapcsolatos biztonsági intézkedéseink új, egészséges szokások kialakulását segítik elő. A munkatársakkal való személyes találkozás a munkahelyek fontos értékkel bíró tulajdonsága és ezt nem lehet teljes mértékben pótolni virtuálisan a távmunka során” – mondta Alexandra Tomášková, a Skanska magyarországi és csehországi üzleti tevékenységért felelős ügyvezető alelnöke.

A biztonsági szabályok között szerepel a munkaállomások és szeparált területek kijelölése az irodában tartózkodó személyek számára, a közösségi területek és tárgyalótermek csökkentett kapacitása, valamint a külső partnerekkel folytatott tárgyalásokra fenntartott külön helyiségek. Szigorú takarítási és higiéniai szabályokat is életbe léptettek.

Az alaposan átgondolt, a vállalat dolgozóinak szóló “irodába való visszatérés élménye” mellett, a Skanska az új egészségügyi szabályokhoz igazította irodaépületeit, ami egyszerű volt, köszönhetően azok dizájnjának és a vállalat saját Connected by Skanska integrált üzemeltetési rendszerének, amely kiválóan alkalmas az épületet használók forgalmának kezelésére és a munkamódszerek “új normálishoz” való igazítására. A Skanska hamarosan átadásra kerülő projektje, a Nordic Light Trio használóinak is rendelkezésére fog állni ez a magas színvonalú megoldás, amely lehetővé teszi, hogy érintésmentesen és biztonságosan, az okostelefonjaikat használva lépjenek be és mozogjanak a házban. A vendégek szintén érintésmentes léphetnek be, a találkozóra szóló meghívójukkal együtt virtuális belépőt kapnak. Az autóval érkezők számára a rendszámfelismerő rendszer biztosítja az automatikus belépést a garázsba.

A Skanska a saját irodáiban végrehajtott intézkedései mellett, kész ügyfeleivel megosztani ismereteit és az új biztonsági szabályokat. Az új Care for Life Office Concept a munkahelyek és azok használói jelenlegi igényeinek megfelelően kerül kialakításra. Segít majd azonosítani azokat a területeket, amelyek egyensúlyt teremtenek a biztonság, a fenntarthatóság, a szociális szempontok és a megvalósíthatóság között, valamint újra gondolni a modern irodaterületek dizájnját a lehetséges jövőbeni járványügyi kockázatok tekintetében. A Skanska megosztja a jó gyakorlatokat a bérlőknek nyújtott irodabiztonsági professzionális tanácsok formájában. A vállalat így aktív választ ad a bérlők felmerülő igényeire, de akár segítséget is nyújt az új biztonsági követelményeknek megfelelően átalakítani a már meglévő vagy jövőbeli bérleményi kiépítéseket.

Forrás: sajtóközlemény

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár


Építési megoldások