Milánóban az Apple olyan kiskereskedelmi modellt kíván kialakítani, amely unikális lesz a maga nemében az egész világon. A cég ismét a Foster + Partners építészirodát kérte fel, amely az Apple számos üzletét tervezte már, illetve Cupertinóban az új székhely-projektet is viszi.
A belváros közepén a Piazza del Liberty-n a történelmi épületekhez méltó módon alakítják ki az üzletet. A projekt során nem csak a márka érkezik meg a városba, hanem a környező közterület is átalakul. A kiskereskedelmi területet a föld alatt helyezik el, míg felette a lépcsőzetes, nyitott amfiteátrum látványos közösségi tér lesz, amely állandóan nyitva áll majd az ide látogatók előtt.
A budapesti Gödörhöz hasonló amfiteátrum a tér szíveként funkcionál, amely összegyűjti az ide érkező embereket. A téren elhelyezett hatalmas üvegépítmény pedig látványosan jelzi majd az Apple Piazza Liberty bejáratát a föld alá. Vagyis ha a látogató alászáll a mélybe, hogy betérjen az üzletbe, akkor az üvegfalat övező vízeséseken halad át, amelyek összességében egy szökőkutat képeznek. A tervezők ezzel tisztelegnek a hagyományos olasz terek előtt, ahonnan sohasem hiányozhat a víz.
Az Apple új kiskereskedelmi koncepciójának a lényege, hogy a látogatók ne csak a termékek miatt jöjjenek be az üzletbe, hanem igazi élményekkel gazdagodjanak a helyszínen. A fotózástól a zenés rendezvényekig számos esemény várja majd az érdeklődőket, így a vásárláson túl egy igazi pezsgő atmoszféra alakul ki az Apple új egysége körül, ahol valamennyi korosztály jól érzi majd magát.
Az Apple üzletkialakítási koncepciója mögött az áll, hogy a cég sikerei jelentős részben annak tulajdoníthatók, hogy mindig egyedi termékeket árultak üzleteikben. Vagyis a különleges márkának és eszközöknek különleges esztétikai környezetet teremtenek.
Korábban az Eight és a Bohlin Cywinski Jackson birtokolta az exkluzív jogokat, hogy megtervezze és kialakítsa az Apple üzleteit szerte a világban. Munkáik közé tartozik többek között az a bolt, amely New York ötödik sugárútján egy üvegkockát jelenít meg, valamint más híres üzletek például London kormányzati negyedében, vagy éppen Párizsban.
A két cég egyedi kiskereskedelmi környezetet alkotott, amelyek az Apple-t arra ösztönözte, hogy levédesse az aktuális dizájnokat, amelyeket a teljesen üveg bejárati frontok és a hatalmas téglalap alakú bemutatóasztalok jellemeztek. Később jött a képbe Foster, akinek közreműködésével már több üzlet is megnyílt.
Forrás: realista.hu