A 16,7 méter magas spirális lesiklópályát a főhajóban helyezték el, így annak 12 méter magas kilátópályájáról remek látvány nyílik a középkori katedrális gótikus mennyezetére. A látvány élveztének befejeztével a látogatók a kúpos torony külső felületén lekígyózó csúszdán lecsusszanva hagyhatják el a kilátópontot.
Az 1947-ben épített csúszdát a Chipperfield Cirkusztól vették bérbe. Két napba telt, hogy összeillesszék 1000 részét a székesegyház hajójában. Egy menet 2 fontba kerül, a bevétel a bérleti díjat fedezi.
Andy Byrant Canon tiszteletes azt mondta, hogy a Római Sixtus-kápolnában tett látogatása során gyúlt benne az isteni szikra. "Arra gondoltam, hogy a norwichi katedrális mennyezete ugyanolyan csodálatos. Középkori zárókövekből az egyik legnagyobb gyűjteményünk van Észak-Európában. A baj az, hogy nagyon magasan vannak, így a legtöbb ember soha nem kap esélyt, hogy valóban értékelni tudja őket."
A norwichi székesegyház 15. századból származó főhajójának boltozata 21 méter magas. Kőíveiet 1000 faragott, festett és aranyozott zárókő díszíti, melyek bibliai jeleneteket ábrázolnak.
A gravitáció élvezetére kifejlesztett korabeli alkalmatosság nevéhez híven (Helter Skelter = zűrzavar) némi felfordulást is okozott. Tetejéről az emberek ugyan valóban jobban szemügyre vehetik a díszes mennyezetet, ám az ideiglenes átrendezést nem mindenki veszi jó néven. Gavin Ashenden, a királynő korábbi káplánja szerint hiba az istentisztelet helyét ízléstelen vidámparkká változtatni.
Az 1096-ban megkezdett és 1145-ben befejezett székesegyház nagy része normann stílusú, későbbi kiegészítésekkel és javításokkal gótikus stílusban fejezték be. A hajó eredeti sík famennyezetét kőbordás boltozat váltotta fel a tizenötödik és a tizenhatodik században.
Forrás: Dezeen