A kiírás szerint a tender győztese 3 milliárd forintért tervezheti a vonal meghosszabbítását. A terveknek 4 új állomást kell majd tartalmaznia. Az első kettő még kéreg alatti (Rózsa u. és Rákospalota–Újpest), aztán a metró feljönne a felszínre és a jelenlegi villamospálya nyomvonalán haladna a káposztásmegyeri (a vasúttal közös) végállomásig.
A végállomáson egy több ezer férőhelyes hatalmas P+R parkoló épülne. A terveknek tartalmaznia kell a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt, járdával, kerékpáros átvezetéssel, kapcsolódó közúti csomópontok tervezésével. Mint Dorner Lajos, a VEKE elnöke elmondta, a főváros előre dolgozik, hogy legyenek fejlesztési tervei, kész közlekedési projektjei a következő uniós ciklusra. A 3-as metró meghosszabbítása pár probléma miatt hátrébb van a prioritási sorrendben, mint a 2-es metró-gödöllői HÉV összekötése, fejlesztése.
A gond az, hogy a meghosszabbításhoz már nem jó a jelenlegi (a felújításkor nem cserélt) automata vezérlési rendszer (az elavult AVR), ahhoz pedig, hogy kiépüljön a meghosszabbítás, le kellene cserélni az egész rendszert a 2-es metróban is használt, modern CBTC irányításra. Ez óriási pénz, plusz 50-60 milliárd forint. A hosszabb vonalra viszont több vonat kellene (plusz 6-8 szerelvény), amihez nincs AVR, de nem is lenne érdemes elavult rendszerrel szerelni. Az AVR rendszert a BKV-nak úgyis le kell majd cserélnie a 2020-as években, ezután jöhetne csak a meghosszabbítás.
Forrás: Index.hu