Az új hotel egyszerre szeretne munkát adni a helybélieknek és turistákat vonzani a bibliai városba, amelynek a zarándokokra, az idegenforgalomra épülő gazdaságát szétzilálta a politikai és biztonsági helyzet. A nyilvánosság előtt soha nem mutatkozó művész azt reméli, hogy elősegítheti a párbeszédet, azzal, hogy a hotel azokat a fiatalokat vonzza majd, akik hétvégente tel-avivi klubokban buliznak - mivel néhány éve jogszabály tartotta távol őket Betlehemtől. Mivel hotel a városon kívül, izraeli felségterületen található, így bárki szabadon látogathatja.
A graffitiművész először több mint egy évtizede járt Betlehemben, 2005-ben és 2007-ben is készített festményeket a ciszjordániai falra.
Minden szoba az Izraelt és Palesztínát elválasztó betonfal felé fordul, néhányból a mögötte húzódó törvénytelen módon felhúzott telepekre is rálátás nyílik. A graffiti művész először több mint tíz évvel ezelőtt járt Betlehemben, 2005-ben és 2007-ben is készített festményeket a ciszjordániai falra. Azóta a város zarándokokra és városnézőkre alapozott gazdasága tovább pusztult az egyre jobban szorító izraeli utazási korlátozások miatt, ezért a hotel célja új látogatók odacsalogatása.
Az egykori fazekas műhelyből kialakított hotel témája anti-utópisztikus. A recepció a teaszoba között álló, magától játszó zongora kisebb zavart okoz az urak klubjának világában, rávilágítva ezzel a britek térségben játszott kétes értékű történelmi szerepére.
Az emeleten több szobát is eredeti Bansky alkotások díszítenek. Az egyikben például egy izraeli katona palesztin tüntetővel vív párnacsatát. Máshol egy csapat gepárd egy zebramintás kanapé felett, melynek párnáiból véres belek kígyóznak elő. A lift ugyan be van falazva, nem működik, de egy megnyerő majom fogad a bejáratnál.
Egy kis múzeum magyarázza a falat, a szabad mozgás korlátozását és a régió zűrzavaros történelmét. "Ha nem vagy teljesen összezavarodva, akkor nem értheted." - zárja gondolatmenetét a videoklip narrátora.
Forrás: www.theguardian.com