Az ország legnagyobb multimodális csomópontjában kezdte meg az Etele Plaza építését a Futureal-csoport. Az 54 000 m2 bérbe adható területű bevásárló- és szórakoztatóközpontot várhatóan 2020-ban nyitják meg a nagyközönség számára. A Kelenföldi pályaudvar, a 4-es metró, illetve az M1–M7 autópályák fővárosi bevezető szakaszának találkozásánál megvalósuló pláza – közvetlen járatokkal – akár 10 perc alatt is elérhető a belvárosból.
Az Etele Plaza a várakozások szerint naponta mintegy 40 000 vásárlót vonz majd a fővárosból, az agglomerációból és a közlekedési csomópontból könnyen elérhető vidéki városokból. Az új bevásárlóközpont közvetlen közelében fekvő Etele tér jelentőségét jelzi, hogy a 4-es metró végállomását, a Kelenföldi vasútállomást, illetve a buszpályaudvart naponta mintegy 165 000-en veszik igénybe már ma is. A leendő központ elsődleges vonzáskörzete Budapest egyik legsűrűbben lakott területe, ahol mintegy 235 000-en élnek. A környék lakói az országos átlagos vásárlóerő 125 %-ával gazdálkodnak viszonylag alacsony kiskereskedelmi ellátottság mellett.
A modern megjelenésű Etele Plazában 200 üzlet kap majd helyet, ahol a tervek szerint minden eddiginél nagyobb számban és nagyobb alapterületen képviseltetik magukat a legnagyobb divatmárkák. A divatüzletek mellett élelmiszer-áruház, éttermek, kávézók, multiplex mozi, fitneszterem, gyermek játszóház és egyéb szolgáltatások széles köre, valamint közel 1 300 parkolóhely várja majd a látogatókat. Az épületben a legfejlettebb helymeghatározó és navigációs rendszer könnyíti meg a parkolást az üres férőhelyek feltüntetésével, a plázában pedig a vásárlóknak segít megtalálni a kiválasztott üzletet vagy szolgáltatást egy mobilalkalmazáson keresztül. Az Etele Plaza egyedi szolgáltató központjában lehetőség lesz az interneten rendelt áruk átvételére, illetve visszaküldésére, valamint a megvásárolt termékek házhozszállításának megrendelésére is.
A bevásárlóközpont külső megjelenését a főbejárati homlokzat Magyarország legnagyobb - külön szerkezeti megtámasztás nélküli – 30 m magas és 30 m széles függönyfal szerkezete, valamint a homlokzaton térben kiugró és visszahúzott dobozszerkezetek formavilága határozza meg. A belső térben, a lágy vonalvezetés mellett, egy közel 200 m2-es interaktív LED kijelzős média felület hozza el Magyarországra a bevásárlóközpont-dizájn legújabb generációját. Az Etele Plaza elegáns előcsarnoka, a divatmárkák folyosói, az attraktív belső rendezvénytér, valamint az éttermi szinthez közvetlenül kapcsolódó terasz teremt majd egyedülálló világot a látogatók számára.
A BREEAM fenntarthatósági minősítést már a tervezési fázisban megkapó, környezetbarát bevásárló- és szórakoztatóközpont közvetlen közelében épül a Futureal-csoport eddigi legnagyobb, ikonikus irodafejlesztési projektje, a Budapest ONE irodapark, Őrmezőn. Az összesen több mint 65 000 m2-es irodaház első üteme közel 25 000 m2 bérirodát, valamint 2 600 m2 kereskedelmi és szolgáltatóegységet, emellett tágas zöld területeket és 480 férőhelyes mélygarázst is biztosít majd a központ több ezer dolgozójának. A Budapest One emellett az elsők között szerezte meg a nemzetközi WELL Building Platina előminősítését, amely a dolgozók egészségi állapotára és közérzetére pozitív hatást gyakorló szempontokat ismeri el az épületek tervezése során.
„Dél-Buda legfontosabb központjának ad új lendületet a Budapest ONE és az Etele Plaza megépítése. A Magyarországon egyedi megjelenésű bevásárló- és szórakoztatóközpont eddig a környéken nem elérhető vásárlási lehetőséget kínál majd a vonzáskörzetben lakók és egész Budapest számára, Dél-Buda szívében, mégis, csupán tíz percre a belvárostól. Az épület tervezése és kivitelezése során kiemelt figyelmet fordítottunk a fenntarthatóság és az innováció követelményeire, Budapest első okosplázájában korábban nem tapasztalt vásárlói élmény várja majd az idelátogatókat” – mondta Tatár Tibor, a Futureal vezérigazgatója.
Forrás: Noguchi sajtóanyag