Az MTI-nek küldött szerdai közlemény szerint a választ adók 98 %-a internetezik rendszeresen, 46 % okostelefonon, 54 % asztali gépen. A felmérésben részt vevők 79 %-a használ mobilinternetet, 85 % okostelefont használ. A válaszadók mindössze 11 %-a rendel interneten építőanyagot, azonban szerszámot 72 %-uk rendelt már online.
Az építőipari kisvállalkozók 75 százalékának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik, nem kell, van elég megrendelésük így is. A felmérés szerint 28 %-uk regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11 %-uk pedig tervezi.
A felmérés szerint a digitális eszközök terjedését az építőiparban hátráltatja az is, hogy az ágazatban még mindig az ajánlás a legdominánsabb marketingeszköz. Mindössze a válaszadók 12 %-a jut az internetről megrendeléshez, 93 % megrendelők, valamint 61 % más szakember ajánlásával jut munkához.
A kutatásban részt vevők 37 %-a tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, az a falazás, a betonozás, a vakolás és az anyaghordás.
A közlemény idézi Markovich Bélát, a Mapei Kft. ügyvezetőjét, aki elmondta: a digitális képességek fejlesztése versenyelőnyt jelent. A robottechnológiák elterjedése – falazórobot – még jó időbe telik. Azonban a digitálisan érett építőipari vállalkozások szerezhetik meg a legjobb megrendeléseket – tette hozzá.
(MTI)
Illusztráció a Weingut Gantenbein borászat (Fläsch, Svájc), az egyik első nagy publicitást kapott, robot építette téglaarchitektúrájú épület (Bearth & Deplazes) homlokzati részletfotója. A különbözőképpen elforgatott téglákból kirajzolódó szőlőszemes mintázat elképzelhetetlen lenne falazórobot nélkül.