Timaffy | 2022.02.21

A régi állomásépület felújítása már nem gazdaságos, ezért új építését tervezi Finnországban Imatra városa. A különleges állomásépület terveit a Futudesign Oy készítette.

Imatra régi vasútállomása 1977-ben épül. Mára annyira leromlott az állapota, hogy nem érdemes felújítani. Emellett az állomásépület irodahelyiségeinek nagy része is feleslegessé vált. Ezért döntött úgy Imatra városának vezetése, hogyfele akkora új épület is elég lesz. Az előzetes terveket a Futudesign Oy készítette, az építésztervezők: Teemu Seppänen, Aleksi Niemeläinen, Marcus Kujala. 

Az épületet egy látványos fa tetőszerkezet alá helyeznék el. Az állomás váza betonból készül, erre azért van szükség, mert az épület támfala lejtős területre kerül. A tervezett állomásépületben a fa és az üveg dominál. A tetőre napelemeket helyeznek el a város szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése érdekében.
Mivel az új épület alapterülete az előző fele lesz, a régi szárny helyén fölszabaduló területet vagy parkosítják, vagy növelik a parkolóhelyek számát.

  • Tervező: Futudesign Oy
  • Építészek: Teemu Seppänen, Aleksi Niemeläinen, Marcus Kujala
  • Szerkezettervezés: SWECO
  • Alapterület: 150 m2
  • Tervezett költség: 5-7 millió euró
  • Cím: Koskikatu 1, 55120 Imatra

A Futudesign Oy egyik munkáját már bemutattuk, ők tervezték a szálloda új épületszárnyát:
Műemlék épületben nyílt szálloda Helsinki központjában

Imatra
A 25 ezer lakosú kisváros Dél-Karéliában (Etelä-Karjala) fekszik az orosz határ mellett. Legjelentősebb nevezetesség az 1929-ben átadott vízlépcső, amelyet az Imatra zuhatagra építettek. Itt körülbelül hatezer évvel ezelőtt törte át a Saimaa tórendszer vize a Salpausselkä-t, hogy a víz a Ladoga tó felé áramoljon.
Imatra állomás a Kouvola–Joensuu vasútvonal része (Karjalan rata). 

A régi vasútállomás Imátrában

Forrás: Futudesign, Yle, Yle

A szerző legújabb cikkei




Hírlevél feliratkozás >>>>


Konferencianaptár



Építési megoldások