A századfordulós, dualista fejlődés a példa. Külföldi befektetők akkor is voltak, ma is kívánatosak. A következő 10 esztendőben új milleniumi városközpont kell. - mondja a miniszter - Fejlődésre van szükség. Kérdés, hogy van-e erre alkalmas állami tulajdonú terület? A Rákosrendező pályaudvar területe ilyen, az Andrássy út meghosszabbításában. A 130 hektáros területen most szennyeződés van és rendezetlenség. A minisztérium javaslata a terület rehabilitációja, szennyeződésmentesítés, majd fejlesztés. A vasút, a közcél megmarad, de alkalmas befektetői fejlesztésre is. Magyar, és minőségi építészet kell ide, kiszolgálva közösségi igényeket is, közlekedési feladatokat ellátva. Meg akarják nyerni a budapestiek támogatását. Két részre osztják a területet, mintegy 30 hektár közlekedési célra megy (vasút, közút, kerékpárút, esetleg a kisföldalatti meghosszabbítása), 90 körül fejlesztésre, amiből 20-30 hektár park lesz, részben a pálya lefedésével.
A kormány már tárgyal egy nagy nemzetközi fejlesztővel, ami 5 milliárd eurót is be tud fektetni. Nemzetközi, államközi megállapodás kell, ennek létrejötte után tárgyalnak majd az önkormányzatokkal. Toronyházat nem szeretnének, 90 méteres a megengedett magasság.